ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

صرافی رمزارز کوین‌بیس برای عرضه عمومی آماده می‌شود: اعلام قیمت مرجع سهام

کوین‌بیس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های رمزارز آمریکایی قیمت مرجع عرضه عمومی سهام خود را ۲۵۰ دلار به ازای هر سهم تعیین کرده است. با این حساب ارزش این شرکت به رقمی در حدود ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

کوین‌بیس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های رمزارز آمریکایی قیمت مرجع عرضه عمومی سهام خود را ۲۵۰ دلار به ازای هر سهم تعیین کرده است. با این حساب ارزش این شرکت به رقمی در حدود ۶۵ میلیارد دلار می‌رسد.

بر اساس جدیدترین درخواست به ثبت‌رسیده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، این شرکت دارای ۲۶۱.۳ میلیون سهم رقیق‌شده است. البته این شرکت قبلا در اظهار یه عرضه عمومی سهام خود گفته بود ۱۹۶.۷ میلیون سهم دارد. پس با محاسبه‌ای متفاوت می‌توانیم ارزش کوین‌بیس را ۴۹.۲ میلیارد دلار تلقی کنیم.

ولی صرف‌نظر از این که کدام محاسبه را در نظر بگیریم، ارزش جدید کوین‌بیس فاصله بسیار زیادی با ارزش ۸ میلیارد دلاری این شرکت در سال ۲۰۱۸ پیدا کرده. تحلیلگران در واکنش به این خبر اعلام کرده‌اند که قیمت مرجع یاد شده ممکن است کمتر از حد واقعی آن باشد. ارزش این شرکت حدود ۴ سال پیش ۱.۶ میلیارد دلار برآورد شده بود. حالا اگر حتی همین قیمت ۲۵۰ دلاری سهام کوین‌بیس را مدنظر قرار دهیم، یعنی ثروت سرمایه‌گذاران تقریبا ۴۰ برابر شده است.

فرآیند عرضه عمومی سهام کوین‌بیس پس از انتشار آمار اولیه‌ عملکرد این شرکت در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۱ اهمیت بیشتری پیدا کرد. این صرافی میزان درآمدهای خود را از ۵۸۵.۱ میلیون دلار در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ به ۱.۸ میلیارد دلار رسانده است. به نظر می‌رسد که افزایش توجه به بازار رمزارزها و ورود خیل عظیم سرمایه‌گذاران جدید کمک شایانی به افزایش درآمدهای این شرکت کرده است. بازار رمزارزها همچنان در حال شکستن رکوردهای قیمتی جدید است. قیمت بیت‌کوین دیروز سقف تاریخی خود را شکست و حالا در حوالی ۶۴ هزار دلار معامله می‌شود.

حالا باید به انتظار بنشینیم تا ببینیم ارزش واقعی این صرافی‌ تا چه اندازه بالا خواهد رفت. شواهد از این موضوع حکایت دارند که ماجرا تازه آغاز شده و احتمالا مسیر طولانی پیش روی این شرکت قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی