ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی آمریکا را مقصر اصلی کمبود جهانی چیپ می‌داند

کمبود جهانی تراشه به چالشی جدی و پیچیده تبدیل شده. در حالی که عوامل مختلفی در این موضوع دخیل هستند، هواوی می‌گوید تحریم‌های ایالات متحده عامل اصلی کمبود جهانی چیپ است. «اریک ژو»، رئیس چرخشی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

کمبود جهانی تراشه به چالشی جدی و پیچیده تبدیل شده. در حالی که عوامل مختلفی در این موضوع دخیل هستند، هواوی می‌گوید تحریم‌های ایالات متحده عامل اصلی کمبود جهانی چیپ است.

«اریک ژو»، رئیس چرخشی هواوی با اظهار تاسف و سرزنش ایالات متحده، تحریم‌های تعیین شده از سوی این کشور را عامل اصلی کمبود جهانی تراشه می‌‌داند. هواوی ظاهرا قصد دارد یک میلیارد دلار در زمینه تحقیق و توسعه خودروهای الکتریکی و خودران سرمایه‌گذاری کند و به رقابت با شرکت‌هایی همچون تسلا، اپل، نیو و شیائومی بپردازد.

کمبود جهانی تراشه موضوعی کاملا پیچیده و چند وجهی است و هواوی تلاش می‌کند انگشت اتهام را در این موضوع به سمت تصمیم‌گیری‌های اشتباه آمریکا بگیرد. اریک ژو می‌گوید تحریم‌های اعمال شده علیه این شرکت طی دو سال گذشته، صدمات جبران‌ناپذیری به صنعت نیمه هادی در جهان وارد کرده است.

هواوی

با توجه به این موضوع که در دوران همه‌گیری کرونا کاربران بیشتری از کنسول‌های بازی، لپ تاپ‌ها و تلویزیون‌های هوشمند استفاده می‌کنند و تقاضای چنین دستگاه‌هایی در بازار افزایش یافته، کمبود تراشه به معضلی بزرگ تبدیل شده. از سوی دیگر تعداد محدود کارخانه‌های تولید چیپ و عدم رقابت در بازار نیمه هادی از دیگر معضلاتی است که به این شرایط دامن زده است.

اریک ژو در جریان اجلاس تحلیلگران هواوی در شنژن گفت:

«تحریم‌های ایالات متحده باعث انبار کردن و ذخیره تراشه از سوی برخی شرکت‌ها شده. پیش از این، معمولا شرکت‌ها چنین کاری انجام نمی‌دادند. اما به دلیل تحریم‌ها چیپ موردنیاز سه تا شش ماه بعدی را انبار می‌کنند.»

کمبود تراشه طی ماه‌های اخیر باعث شده که برخی از کارخانه‌های خودروسازی مطرح و بزرگ دنیا مجبور شوند تولید خود را متوقف کنند.

اریک ژو بر این باور است که دولت بایدن نمی‌تواند به سرعت قوانین را تغییر دهد و شرایط به سرعت تغییر نخواهد کرد. هواوی در حال سرمایه‌گذاری در حوزه های جدیدی مانند مراقبت‌های بهداشتی، کشاورزی و خودروهای الکتریکی است تا بتواند از این طریق تاثیر قرارگیری در لیست سیاه آمریکا را کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • SnailMan
    SnailMan | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰

    امان از این امریکای لعنتی، تا یکی بخواد پیشرفت کنه دمار از روزگارش در میاره، تا زمانی که به نفعش باشه تجارت آزاد جهانی، تا به ضررش شد، دلیل و آیه شروع میشه

    • طاووس
      طاووس | ۲۶ فروردین ۱۴۰۰

      چِشِ دیدن کسی رو ندارن یا به عبارتِ دیگه نژاد پرستن

مطالب پیشنهادی