ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موتور اسپرت

صفر تا صد فقط 1.65 ثانیه؛ 2300 اسب بخار برقی در سینه ابر خودرو آلمانی الکترون کواسار

شرکت آلمانی الکترون اینواتیو (Elektron Innovativ) که اخیرا به الکترون موتورز تغییر هویت داده، از یک کانسپت فوق‌العاده قدرتمند رونمایی کرد. این کانسپت کواسار (Quasar) نامگذاری شده و پیشرانه تمام الکتریکی آن 2,300 اسب بخار ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

شرکت آلمانی الکترون اینواتیو (Elektron Innovativ) که اخیرا به الکترون موتورز تغییر هویت داده، از یک کانسپت فوق‌العاده قدرتمند رونمایی کرد. این کانسپت کواسار (Quasar) نامگذاری شده و پیشرانه تمام الکتریکی آن 2,300 اسب بخار قدرت دارد!

الکترون کواسار

چنین خروجی اعجاب‌انگیزی به واسطه بهره‌گیری از 4 موتور برقی حاصل شده است. هر چند اشاره مستقیمی به این امر صورت نگرفته، ولی به احتمال زیاد هر کدام از چرخ‌ها به یک موتور مستقل متصل هستند.

الکترون می‌گوید برای مدیریت قدرت بالای پیشرانه، ابرخودروی برقی کواسار به سیستم اختصاصی و هوشمند توزیع گشتاور مجهز شده است. این سیستم به طور اختصاری با عنوان ESTV شناخته می‌شود.

وزن الکترون کواسار 1500 کیلوگرم اعلام شده که برای یک اتومبیل برقی رقم پایینی محسوب می‌شود؛ ضمن اینکه با در نظر گرفتن خروجی پیشرانه، نسبت قدرت به وزن در این ابرخودروی الکتریکی رقمی خارق‌العاده خواهد بود.

با توجه به این ارقام، الکترون موتورز ادعا می‌کند کواسار قادر است در عرض فقط و فقط 1.65 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت برساند. اگر این ادعا درست باشد، کواسار لقب سریع‌ترین اتومبیل تولیدی را از آن خود خواهد کرد. به گفته ژرمن‌ها این ابرخودرو در مسیر مستقیم توانایی دستیابی به نهایت سرعت 450 کیلومتر در ساعت را دارد.

اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش برود، تولید کواسار از سال 2023 شروع خواهد شد. در یک دوره سه ساله تنها 99 دستگاه از این ابرخودروی هیجان‌انگیز تولید شده و با قیمت 2.2 میلیون یورو (2.6 میلیون دلار) به فروش خواهد رسید.

ناگفته نماند شرکت الکترون موتورز پیشتر با معرفی یک سوپر اتومبیل الکتریکی با نام وان (One) نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. قرار بود این سوپر اتومبیل 1341 اسب بخاری در نمایشگاه خودروی ژنو امسال رسما رونمایی شود که ویروس کرونا اجازه آن را نداد.

ارمغان آرابول (Armağan Arabul) مدیرعامل الکترون موتورز تاکید کرده تولید وان کنسل نشده و این مدل هشت ماه پس از کواسار عرضه می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی