ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نسخه شاسی‌بلند تویوتا کراون به زودی به بازار می‌آید؛ پایان تولید سدان محبوب ژاپنی

میتسوبیشی اکلیپس و فورد موستانگ، تنها نام‌های افسانه‌ای نیستند که به موج شاسی بلند سواری درگیر شده باشند. تویوتا هم می‌خواهد، مدل «کراون» معروفش را به عرصه SUV‌ها وارد کند. اولین بار در نوامبر 2020 ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

میتسوبیشی اکلیپس و فورد موستانگ، تنها نام‌های افسانه‌ای نیستند که به موج شاسی بلند سواری درگیر شده باشند. تویوتا هم می‌خواهد، مدل «کراون» معروفش را به عرصه SUV‌ها وارد کند. اولین بار در نوامبر 2020 بود که خبر احتمال عرضه نسخه SUV از کراون، شنیده شد. در آن موقع، خودروساز ژاپنی گفته بود که این انتقال بحث برانگیز، به زودی انجام می‌گیرد. همان طور که حدس‌های قبلی می‌گفتند، برای ساخت نسخه SUV کراون، از شاسی تویوتا هایلندر استفاده خواهد شد.

به آوریل 2021 باز می‌گردیم. زمانی که تصاویر واضحی از نسخه SUV کراون در چین، انتشار یافته است. هر خودرو جدیدی که در جمهوری خلق چین بخواهد به فروش برسد، باید پروسه همسان سازی استانداردهای وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) را پشت سر بگذارد.

هر زمان که این اتفاق بیفتد، تصاویر خودرو مورد نظر در وب سایت MIIT منتشر خواهند شد. این خودرو که در رسانه‌های محلی چین با نام Crown Kluger شناخته می‌شود، در واقع برداشت متفاوتی از تویوتا هایلندر جدید است.

این خودرو هنوز به طور رسمی توسط تویوتا در چین معرفی نشده است، اما امکان دارد که تا پایان این ماه در نمایشگاه شانگهای، رونمایی شود. جدا از انتشار تصاویر کراون کلاگر، وب سایت MIIT همچنین بخشی از جزئیات فنی این خودرو را هم فاش کرده است.

مثلا ما می‌دانیم که طول، عرض و ارتفاع آن، به ترتیب به 5,015، 1,930 و 1,750 میلی متر می‌رسد. به این معنا که با خودرو بزرگ‌تری نسبت به نسخه آمریکایی هایلندر، مواجه ایم. البته این بزرگی در طول و ارتفاع صدق می‌کند و از لحاظ عرضی، تفاوتی بین این دو وجود ندارد. فاصله محوری 2,850 میلی متری آن نیز کاملا با نسخه آمریکایی، برابر است.

لوگوی تاج شکل کراون بر پیشانی خودرو، می‌خواهد ثابت کند که هر چقدر هم این خودرو شبیه به هایلندر باشد، باز هم محصولی جدید و متمایز است. بسیاری از جزئیات فنی این خودرو، مورد تایید MIIT قرار گرفته است. اکثر نسخه‌های مختلف آن، با پیشرانه هیبرید و وزنی کمتر از 2,000 کیلوگرم، به بازار می‌آیند.

این SUV از رینگ‌های 18.0 اینچی آلیاژی بهره می‌برد و پیشرانه اصلی در نظر گرفته شده برای آن هم، یک نمونه هیبرید 2.5 لیتری 189 اسب بخاری است.

در حالی که عرضه تویوتا کراون به شکل یک SUV، شوک بزرگی محسوب می‌شود، بد نیست به یاد بیاوریم که تویوتا در سال‌های 1962 تا 1971، کراون را در سگمنت‌های دیگری همچون پیکاپ، استیشن واگن و کوپه هم عرضه می‌کرد!

شاید بتوان گفت که سوار شدن بر موج SUV سازی در دنیای امروز، اجتناب ناپذیر باشد. اگر نمایشگاه خودرو شانگهای به موقع برگزار شود، می‌توان پیش بینی کرد که کراون SUV در تاریخ نوزدهم آوریل، نخستین بار به طور رسمی به نمایش در می‌آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی