ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سگ‌ها با دقت ۹۶ درصد ابتلا به ویروس کرونا را تشخیص می‌دهند

مطالعه جدیدی توانایی چشمگیر سگ‌ها در تشخیص بیماری کرونا را تایید می‌کند. سگ‌های آموزش دیده می‌توانند با دقت ۹۶ درصد ابتلا به ویروس کرونا، عدم ابتلا به ویروس و حتی افراد واکسینه را درست تشخیص ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

مطالعه جدیدی توانایی چشمگیر سگ‌ها در تشخیص بیماری کرونا را تایید می‌کند. سگ‌های آموزش دیده می‌توانند با دقت ۹۶ درصد ابتلا به ویروس کرونا، عدم ابتلا به ویروس و حتی افراد واکسینه را درست تشخیص بدهند. پیش از این نیز از سگ‌های آموزش دیده برای امور پزشکی در تشخیص سرطان تخمدان کمک گرفته شده است.

تحقیقات انجام شده در مورد توانایی سگ‌ها در تشخیص کرونا در نشریه «PLOS ONE» منتشر شده است. پیش از این نیز مطالعه دیگری در مورد توانایی سگ‌های مخصوص آموزش دیده برای تشخیص کرونا از طریق حس بویایی انجام شده بود که نشان می‌داد سگ‌ها در این فرآیند ۹۴ درصد قدرت تشخیص دارند. مطالعه جدید ضمن تایید یافته‌های قبلی از قدرت تشخیص ۹۶ درصدی سگ‌های آموزش دیده خبر می‌دهد.

«سینتیا اوتو» از دانشگاه پنسیلوانیا می‌گوید:

«تشخیص کرونا برای سگ‌ها کار ساده‌ای نیست. این حیوانات دوست داشتنی می‌توانند با قدرت بویایی خود عفونت‌های خاص را تشخیص بدهند. آناه قدرت تشخیص بوی مردان و زنان، بزرگسالان و کودکان و افراد قوم‌های مختلف در موقعیت‌های جغرافیایی متفاوت را دارند. مطالعه ما نشان می‌دهد سگ‌ها می‌توانند با آموزش دیدن ابتلا به کرونا را نیز با دقت بالا تشخیص بدهند.»

مطالعه انجام شده نشان می‌دهد سگ‌ها توانایی خاصی در تشخیص افراد مبتلا به بیماری کرونا، افراد سالم و حتی افراد واکسینه شده دارند. بیش از صدها مورد در مطالعه اولیه توسط سگ‌های آموزش دیده مورد بررسی قرار گرفته و دقت ۹۶ درصدی سگ‌ها را تایید می‌کند.

محققان می‌گویند سگ‌های آموزش  دیده برای امور پزشکی حتی می‌توانند سرطان تخمدان را نیز شناسایی کنند. هنگامی که بیماری همه گیر به وجود می‌آید می‌توان از همه امکانات موجود برای مهار و کنترل آن استفاده کرد.

محققان دانشکده پزشکی پرلمن با بررسی نمونه های مثبت ویروس SARS-CoV-2 در بین بیماران بزرگسال و کودک و همچنین نمونه هایی از بیمارانی که آزمایش منفی داشتند، توانایی سگ ها را در تشخیص این بیماری مورد بررسی قرار دادند. به علاوه محققان برای آنکه بتوانند سگ ها را آموزش بدهند از ابزارهای مختلفی کمک گرفته تا قدرت بویایی آنها را در تشخیص این بیماری همه گیر تقویت کنند. یکی از این ابزارها چرخ بو نام دارد که مجهز به ۱۲ پورت است و سگ ها با از طریق حس بویایی درمعرض انواع نمونه های مختلف قرار می گیرند. برای این کار از نمونه ادرار بیماران مبتلا به کرونا استفاده کردند تا سگ ها بتوانند با انواع بوها آموزش ببینند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی