ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

2000 اسب بخار قدرت برای مدل خانوادگی نیسان آلتیما؛ پروژه‌ای کاملا متفاوت در دنیای تیونینگ

کارمندان گاراژ Hoonigan چندان با تیون‌های افراطی و دیوانه وار غریبه نیستند! آنها از کریس فورسبرگ، قهرمان فرمول D، دعوت کرده اند تا به گاراژ آنها سری بزند و نیسان آلتیمای تیون شده خودش را ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

کارمندان گاراژ Hoonigan چندان با تیون‌های افراطی و دیوانه وار غریبه نیستند! آنها از کریس فورسبرگ، قهرمان فرمول D، دعوت کرده اند تا به گاراژ آنها سری بزند و نیسان آلتیمای تیون شده خودش را که از آن برای دریفت استفاده می‌کند، همراه خود بیاورد. این آلتیما که به طور انحصاری او را « آلتیمانیاک » می‌نامند، حدودا 1.300 اسب بخار قدرت دارد. اما با تیون جدیدی که بر روی آن اعمال کرده اند، این قدرت تا 2,000 اسب بخار افزایش پیدا کرده است.

آلتیما

پیش از آنکه فورسبرگ دستی بر سر و روی این خودرو بکشد، یک آلتیمای معمولی بود و هیچ تفاوتی با دیگر آلتیماها نداشت. اما فورسبرگ تیم خودش را دارد و تیم حرفه‌ای او، یک شاسی کشی لوله‌ای جدید در اتاق خودرو، انجام دادند.

آنها بسیاری از قطعات طراحی شده را برای تولید، به بیرون از مجموعه خود فرستادند و سپس با تحویل گرفتن قطعات تولید شده، آنها را همچون تکه‌های لگو، بر روی یکدیگر مونتاژ کردند. در نتیجه، آلتیمانیاک متولد شد. خودرویی که در ساختار آن، از هیچ ورق فلزی استفاده نشده است و تنها قطعات باقی مانده از آلتیمای اصلی در آن را، سپرها، کاپوت و اتاق خودرو تشکیل می‌دهند.

آلتیما

موتور غول آسای این خودرو، با کمک تیم T1 Race Development توسعه داده شده است. تیمی که قبلا سابقه ساخت موتور برای قوی‌ترین نیسان GT-R دنیا را هم در کارنامه خودش، به ثبت رسانده است. آنها ابتدا موتور R35 GT-R با کد VR38DETT را تحویل گرفتند و حجم آن را از 3.8 لیتر، به 4.1 لیتر افزایش دادند. آنها همچنین از شمش‌های آلومینیومی تقویت شده برای باز طراحی قطعاتی همچون میل لنگ، میله‌های اتصال، کلاهک‌های اصلی و حلقه‌های کمربندی بهره گرفتند.

از همه مهم‌تر، آنها سیستم مخزن روغن خشک و توربو شارژرهای بهبود یافته را هم نصب کردند. توربو شارژرهای جدید اکنون به طور استاندارد، 35 psi بوست دارند. همان طور که پیش‌تر گفته شد، مجموع تغییرات اعمال شده، قدرت موتور آلتیمانیاک را از 1.300 به بیش از 2.000 اسب بخار رسانده است.

آلتیما

با این حال، ظاهرا هنوز این خودرو برای شرکت در مسابقات فرمول D واجد شرایط لازم نیست. حال آنکه فورسبرگ تمام تلاش خود را برای رساندن این خودرو به رویدادهای خودرویی مهم، به کار بسته بود. حتی او اخیرا اقدام به نصب یک صندلی اضافه در جلو و دو صندلی دیگر برای سرنشینان عقب کرده است.

در نهایت، شاید آلتیمانیاک از نگاه بسیاری افراد، یک اتومبیل اسپرت مضحک باشد! اما بسیاری نیز همچون ما، از وجود آن لذت می‌برند. چرا که توانسته برای اولین بار، قوانین مسابقات را زیر پا بگذارد و صرفا جهت لذت بردن در دنیای ماشین بازی، طراحی و ساخته شود. با اندکی جستجو، ویدیوها و تصاویر بیشتر از این اعجوبه را می‌توانید در فضای وب مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲۷ فروردین ۱۴۰۰

    میله های اتصال، کلاهک اصلی، حلقه های کمربندی، دقیقا یعنی چی؟ کاش اگر ترجمه شو بلد نبودین اقلا همون لغت اصلی رو میگذاشتین. احتمالا این بوده ک میل لنگ و شاتون و دوتا قطعه دیگه ک نمیدونم چی بوده بجای قطعات چدنی از شمش آلومینیوم به روش سی ان سی ساخته شده.

مطالب پیشنهادی