ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندروید ۱۲ احتمالا با قابلیت سطل زباله از راه می‌رسد

گوگل می‌خواهد فاصله میان اندروید و سیستم عامل‌های دسکتاپ را با قابلیت‌های جدید کاهش دهد و حالا به نظر می‌رسد این غول جستجوی اینترنتی به دنبال افزودن سطل زباله به اندروید ۱۲ است. طبق گزارشی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

گوگل می‌خواهد فاصله میان اندروید و سیستم عامل‌های دسکتاپ را با قابلیت‌های جدید کاهش دهد و حالا به نظر می‌رسد این غول جستجوی اینترنتی به دنبال افزودن سطل زباله به اندروید ۱۲ است.

طبق گزارشی جدید، زمانی که کاربران روی گزینه مربوط به سطل زباله یا «Trash» ضربه بزنند، پیامی درباره میزان فضای اشغال شده توسط فایل‌های حذف شده در اختیارشان قرار می‌گیرد و می‌توانند این سطل را خالی کنند.

در نگاه اول شاید تصور کنید با ویژگی مشابه آنچه در ویندوز و مک او اس وجود دارد، روبه‌رو هستیم اما بنابر چندین دلیل، موضوع به همین سادگی نیست و پیچیدگی‌های مخصوص به خودش را دارد.

این اولین باری نیست که با چنین ویژگی در اندروید روبه‌رو می‌شویم و در حقیقت API آن به اندروید ۱۱ اضافه شد. با استفاده از این قابلیت، اپ‌ها می‌توانند بجای حذف کامل فایل‌ها، آن‌ها را مخفی کنند. گوگل می‌خواست چنین قابلیتی را به اپ Files اضافه کند، اما هنوز این ویژگی در اختیار کاربران قرار ندارد.

اندروید ۱۲

با توجه به این موضوع، قابلیت Trash هم اکنون در اندروید ۱۱ وجود دارد و ظاهرا اپ‌های کمی می‌توانند از آن استفاده کنند. حتی اگر اپ‌ها به سراغ چنین قابلیتی بروند، هنوز راهی برای بازیابی فایل‌های موجود در این سطل زباله وجود ندارد.

حالا به نظر می‌رسد در اندروید ۱۲ قابلیت مدیریت این سطل زباله از طریق اپ‌های مدیریت فایل مانند برنامه گوگل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. با این وجود، شاید تمام سازندگان گوشی‌های اندرویدی چنین رویکردی را در پیش نگیرند.

هنوز اپ‌های مدیریت فایل اندرویدی عملکرد کاملا مشابه با سیستم عامل دسکتاپ ندارند و تولیدکنندگان می‌توانند از این API در اپ‌های خود استفاده نکنند. علاوه بر این، شاید اپ‌های مختلف هم علاقه‌ای به این کار نداشته باشند.

در حالت کلی این احتمال وجود دارد که اندروید ۱۲ و اپ Files گوگل از قابلیت سطل زباله و بازیابی فایل‌ها پشتیبانی کنند، اما شاید شاهد وجود چنین ویژگی در تمام اپ‌ها نباشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی