ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین شیائومی می ۱۱ در بررسی DxOMark امتیازی پایین‌تر از آیفون ۱۲ مینی گرفت

چندین ماه از معرفی و عرضه گوشی می ۱۱ می‌گذرد، اما حالا DxOMark دوربین آن را بررسی کرده. دوربین شیائومی می ۱۱ در این بررسی امتیاز ۱۲۰ را بدست آورده که تفاوتی با امتیاز گوشی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

چندین ماه از معرفی و عرضه گوشی می ۱۱ می‌گذرد، اما حالا DxOMark دوربین آن را بررسی کرده. دوربین شیائومی می ۱۱ در این بررسی امتیاز ۱۲۰ را بدست آورده که تفاوتی با امتیاز گوشی پیکسل ۵ ندارد.

امتیاز این گوشی هوشمند بسیار پایین‌تر از برادر بزرگترش یعنی می ۱۱ اولترا است که هم اکنون با امتیاز ۱۴۳ در صدر لیست DxOMark قرار دارد. شیائومی می ۱۱ همچنین در رده‌ای پایین‌تر از آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی قرار گرفته است.

دوربین شیائومی می ۱۱ در بخش عکاسی به امتیاز ۱۲۷، در بخش زوم به امتیاز ۵۹ و در نهایت در بخش فیلم‌برداری به امتیاز ۱۰۷ دست پیدا کرده. این گوشی هوشمند به دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز شده که برای مثال می ۱۰ تی پرو هم از دوربین با این رزولوشن بهره می‌برد. این دستگاه در بخش عکاسی، زوم و فیلمبرداری به ترتیب امتیاز‌های ۱۲۱، ۶۱ و ۱۱۰ را کسب کرده است.

دوربین شیائومی می ۱۱

DxOMark در بررسی خود از جزئیات بالای تصاویر این پرچمدار خبر داده و در بخش بافت به آن امتیاز ۱۱۱ داده است. با این حال فوکوس خودکار این دستگاه عملکرد ضعیف‌تری نسبت به سایر پرچمدارها دارد که البته این موضوع مربوط به محیط‌های تاریک می‌شود. اگر نور محیط کافی باشید، دوربین شیائومی می ۱۱ با دقت بالا و در زمان کوتاهی روی سوژه فوکوس می‌کند.

دوربین اولترا واید این گوشی شیائومی هم عملکرد قابل قبولی دارد، اما با مشکلاتی مانند رنگ نه چندان مناسب دست و پنجه نرم می‌کند.

در صورتی که شیائومی بجای دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو از یک دوربین تله‌فوتو در این پرچمدار استفاده می‌کرد، شاهد امتیاز بالاتری در بخش زوم و در نهایت امتیاز کلی بهتری برای آن بودیم. نتیجه چنین تصمیمی، کاهش جزئیات در هنگام زوم توسط این دستگاه است.

دوربین شیائومی می ۱۱ در تصاویر پرتره عملکرد مناسبی در جداسازی سوژه از پس زمینه دارد، با این حال خروجی برخی مواقع مصنوعی به نظر می‌رسد.

در بخش فیلم‌برداری با نویز بسیار کمی مواجه هستیم و در رزولوشن 4K جزئیات زیادی به چشم می‌خورد. با وجود چنین موارد مثبتی، در شرایط نوری ضعیف دقت رنگ کاهش پیدا می‌کند و روی خروجی تاثیر منفی می‌گذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی