ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فولکس واگن ID 6 رسما معرفی شد: شاسی بلند برقی اختصاصی بازار چین

پیش از این تصاویری از فولکس واگن ID 6 به صورت غیر رسمی منتشر بود و از همان زمان شایعاتی پیرامون عرضه یک شاسی بلند برقی مخصوص بازار چین به گوش می‌رسید. حال به نظر ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

پیش از این تصاویری از فولکس واگن ID 6 به صورت غیر رسمی منتشر بود و از همان زمان شایعاتی پیرامون عرضه یک شاسی بلند برقی مخصوص بازار چین به گوش می‌رسید. حال به نظر می‌رسد تمامی این شایعات درست از آب درآمده و فولکس واگن سومین محصول تمام برقی خود از خانواده ID را عرضه خواهد کرد. این کراس اوور تازه به نام ID 6 قرار است تنها در بازار چین عرضه شود.

در حال حاضر هر سه محصول سری ID بر پایه پلت فرم MEB شرکت فولکس واگن است.

فولکس واگن ID 6 را در دو مدل مختلف تولید خواهد کرد. مدل اول با جوینت ونچر سایک خواهد بود که مدل کوپه مانند با نام ID 6 Corzz را تولید خواهد کرد و مدل بعدی نیز توسط جوینت ونچر فاو با نام ID 6 X خواهد بود.

در بخش قوای محرکه هر دو مدل مشابه هم هستند و امکان انتخاب بسته باتری با ظرفیت 58kWh و 77kWh وجود دارد. برد حرکتی نیز به ترتیب برابر با 436 و 587 کیلومتر است.

مدل پایه از یک موتور برقی بر روی محور عقب بهره می‌برد که توانایی تولید 177 تا 201 اسب بخار قدرت را دارد. مدل مجهز به 2 موتور الکتریکی توانایی تولید 301 اسب بخار را دارد.

برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 6.6 ثانیه زمان احتیاج دارد و حداکثر سرعت نیز برابر با 160 کیلومتر بر ساعت است.

با طول برابر با 4876mm، در حدود 300mm از مدل ID 4 طویل‌تر است. فاصله بین دو محور نیز برابر با 2965mm است و ارتفاع آن نیز برابر با 1680mm است. وزن ID 6 نیز برابر با 2280kg است و امکان انتخاب رینگ از 19 تا 21 اینچی وجود دارد.

همچنین سومین ردیف صندلی نیز برای این محصول در نظر گرفته شده‌است. سقف تمام شیشه پانورامیک نیز به صورت استاندارد بر روی این مدل قرار داده شده و برای استفاده از حالت سانروف باید هزینه اضافی پرداخت کنید.

در حال حاضر چین بزرگ ترین بازار شرکت فولکس واگن به حساب می‌آید و این مسئله شامل خودروهای برقی نیز می‌شود. در نتیجه فولکس واگن برنامه دارد تا 8 مدل از سری محصولات ID در کشور چین عرضه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی