ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

خودروی برقی شبیه به فولکس بیتل؛ تازه‌ترین کپی‌کاری چینی‌ها در نمایشگاه شانگهای

در آستانه برگزاری نمایشگاه خودرو شانگهای، کمپانی گریت وال ORA برخی از تصاویر محصول تمام الکتریکی جدیدش که با الهام از فولکس واگن بیتل کلاسیک طراحی شده را منتشر کرده است. گریت وال از این ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۲:۴۵

در آستانه برگزاری نمایشگاه خودرو شانگهای، کمپانی گریت وال ORA برخی از تصاویر محصول تمام الکتریکی جدیدش که با الهام از فولکس واگن بیتل کلاسیک طراحی شده را منتشر کرده است. گریت وال از این خودرو با نام Punk Car یاد می‌کند. سال 2019 که فولکس واگن تصمیم به کنار گذاشتن بیتل از خط تولید گرفت، برخی شایعات می‌گفتند که ممکن است این خودرو در قالب یک محصول الکتریکی چهار درب با همان استایل اصیل بازگردد. اکنون به نظر می‌آید که زیر مجموعه تازه تاسیس گریت وال یا همان ORA، چنین ایده‌ای را عملی کرده باشد و چه جایی بهتر از نمایشگاه شانگهای برای رونمایی از این محصول.

همان طور که می‌بینید، این خودرو کاملا با الهام از بیتل کلاسیک طراحی شده و این موضوع را از کاپوت منحنی و چراغ‌های دایره‌ای آن هم می‌توان فهمید. شباهت‌ها به همین جا ختم نمی‌شوند و در بخش‌های دیگری همچون سپرها و پنجره‌ها هم می‌توان اشتراکات با بیتل را مشاهده کرد. چهره خودرو در نمای عقب اندکی از بیتل کلاسیک فاصله گرفته و جلوه مدرن‌تری دارد.

حتی طراحی کابین هم تحت تاثیر بیتل است. مثلا غربیلک فرمان، کپی مدرنی از فرمان کلاسیک فولکس واگن به شمار می‌رود. البته اشتراکات با دیدن دریچه‌های تهویه گرد و نمایشگر چند رسانه‌ای سایز بزرگ، به کلی محو می‌شوند!

اطلاعات کمی درباره این Punk Car منتشر شده، اما وب سایت Autohome گفته که کمپانی سازنده از این خودرو به عنوان ماشین زمان یاد می‌کند. این وب سایت در یادداشتی درباره آن، این چنین می‌نویسد: «این خودرو حس نوستالژی را در ما زنده کرد.»

وب سایت Car News China نیز در خصوص آن، به شراکت جوینت ونچر ب ام و با گریت وال اشاره کرده که می‌خواهند نسل بعدی خودروهای مینی را در چین روی خط تولید ببرند. در حقیقت، مینی‌های جدید بر اساس پلت فرم ORA ساخته خواهند شد. بنابراین عجیب نیست اگر ببینیم که مینی‌های آینده، شبیه به بیتل‌های گذشته می‌شوند!

اگرچه برند ORA چندان پر سر و صدا نبوده است، اما اولین محصول آنها در سال 2018 به بازار معرفی شد.

به جز این کپی بیتل، این کمپانی مدل R1 Black Cat را هم دارد که ترکیبی از اسمارت فور فور و هوندا E به حساب می‌آید. ORA همچنین خودرویی شبیه به سایون xB طراحی کرده که آن را R2 White Cat می‌نامد. Es11 Good Cat هم دیگر محصول این شرکت است که با ترکیبی از المان‌های نسل اول نیسان لیف، خودروهای پورشه و مینی طراحی شده است!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی