ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

خودروی پرنده برقی Aska با طراحی منحصر به‌فرد معرفی شد [تماشا کنید]

استارتاپ‌های زیادی روی خودروها یا تاکسی‌های پرنده کار می‌کنند و در سال‌های آینده شاهد ورود گسترده آن‌ها به بازار خواهیم بود. حالا خودروی پرنده برقی Aska از راه رسیده که شباهت زیادی به هواپیما دارد. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

استارتاپ‌های زیادی روی خودروها یا تاکسی‌های پرنده کار می‌کنند و در سال‌های آینده شاهد ورود گسترده آن‌ها به بازار خواهیم بود. حالا خودروی پرنده برقی Aska از راه رسیده که شباهت زیادی به هواپیما دارد.

این خودرو که در ژاپنی معنایش «پرنده در حال پرواز» می‌شود، ابعاد بزرگی دارد. این محصول به ۶ روتور روی بازوهایی مجهز شده که جمع می‌شوند، با وجود این موضوع همچنان طراحی همانند یک هواپیما بجای خودروی پرنده دارد. طراحی شیشه جلویی این دستگاه شبیه به هلیکوپتر است و البته دم V شکل هم دارد.

استارتاپ NFT که خودروی پرنده برقی ASKA را توسعه داده، از حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعتی آن خبر داده که البته اگر می‌خواهید مدت زمان بیشتری با آن پرواز کنید، حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت را تجربه خواهید کرد. البته اگر بخواهید با آن روی زمین رانندگی کنید، حداکثر سرعتش به ۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

در کابین با یک فرمان متفاوت روبه‌رو هستیم و البته چندین نمایشگر هم به چشم می‌خورند. به گفته NFT برای استفاده از این خودروی پرنده باید گواهینامه خلبانی داشته باشید، با این حال اکثر کارها در هوا از طریق کنترل کامپیوتری نیمه خودران انجام می‌شوند.

خودروی پرنده برقی Aska

خودروی پرنده برقی AKSA که می‌تواند چهار سرنشین را حمل کند، اواخر سال ۲۰۲۲ مورد آزمایش قرار می‌گیرد. سپس به مدت سه سال به دنبال دریافت تاییدیه‌ها و همچنین فرایندهای تولید خواهد بود. انتظار می‌رود اولین نمونه آن سال ۲۰۲۶ در اختیار مشتریان قرار بگیرد.

در حال حاضر پیش فروش این محصول آغاز شده و خریداران می‌توانند یک ودیعه ۵ هزار دلاری پرداخت کنند که البته کاملا قابل برگشت است. قیمت نهایی این محصول ۷۸۹ هزار دلار است که شامل کلاس‌های دریافت گواهینامه خلبانی، کابین شخصی‌سازی شده و همچنین پلاک منحصر به‌فرد می‌شود.

اگرچه قیمت ۸۰۰ هزار دلار برای یک خودرو بالا به نظر می‌رسد، اما NFT هزینه بسیار زیادی برای ساخت آن پرداخت می‌کند. در حقیقت این استارتاپ برای اینکه به سوددهی برسد، باید تعداد زیادی از این خودروی پرنده را به فروش برساند. با توجه به این موضوع، شاید این پروژه در نهایت شکست بخورد و اصلا شاهد ورودش به آسمان و البته جاده‌ها نباشیم یا اینکه NFT با راهکارهایی هزینه ساخت آن را کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی