ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هیوندای کاستو معرفی شد؛ مینی ون اقتصادی هیوندای برای بازار چین

در تلاش برای اثبات اینکه هنوز زمان مرگ مینی ون‌ها فرا نرسیده، هیوندای در حال توسعه سبد جدیدی از این کلاس خودروها است که استارت آن با مدل جذاب استاریا زده شد. اکنون بعد از ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

در تلاش برای اثبات اینکه هنوز زمان مرگ مینی ون‌ها فرا نرسیده، هیوندای در حال توسعه سبد جدیدی از این کلاس خودروها است که استارت آن با مدل جذاب استاریا زده شد. اکنون بعد از رونمایی رسمی از استاریا، نوبت به بازیکن دیگری در میدان خودروهای چند منظوره رسیده ‌است. محصولی جدید که کاستو (Custo) نام دارد و ظاهرا مخصوص بازار چین ساخته می‌شود.

هیوندای کاستو

تصاویر جدیدی از این خودرو در وب سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) منتشر شده است که جای تامل دارند.

طراحی جلو پنجره و گلگیرهای مربعی، دقیقا یاد آور نسل جدید توسان هستند. اما فراموش نکنید که این توسان نیست و یک مینی ون سقف بلند با درب کشویی به حساب می‌آید. هیوندای چراغ‌های جلو را با نوارهایی کرومی تزئین کرده و نام کاستو هم بر روی همین نوار بر پیشانی خودرو، می‌درخشد. نام خود کمپانی سازنده نیز در حد فاصل چراغ‌های عقب، دیده می‌شود. جالب اینجاست که این ون در دو حالت ممکن است به بازار بیاید. یا حد فاصل چراغ‌های عقب به رنگ مشکی خواهد بود و یا این بخش هم رنگ با دیگر نقاط بدنه می‌شود.

در حالی که طول، عرض و ارتفاع استاریا به ترتیب به 5,253، 1,997 و 1,990 میلی متر می‌رسید، کاستو به شکل قابل ملاحظه‌ای کوچک‌تر است. به گونه‌ای که فقط 4,950 میلی متر طول، 1,850 میلی متر عرض و 1,734 میلی متر ارتفاع دارد. البته بعید است که این دو محصول با یکدیگر هم پوشانی پیدا کنند!

چرا که کاستو فقط برای بازارهای خاص همچون چین طراحی شده است، اما حتی اگر هیوندای تصمیم به عرضه آن در دیگر کشورها بگیرد هم، قطعا آن را به بازارهایی که استاریا حضور ندارد، صادر خواهد کرد.

هیوندای کاستو

از طرفی به نظر می‌رسد که استاریا نسبت به کاستو، به مراتب لوکس‌تر است. چرا که فاصله محوری 3,273 میلی متری آن نیز در مقایسه با فاصله محوری 3.055 میلی متری کاستو، بسیار بلندتر است. وب سایت MIIT همچنین درباره مشخصات فنی این مینی ون جدید، وجود پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی 167 اسب بخاری را برای آن، تایید می‌کند.

بنابراین کاستو از لحاظ فنی نیز در برابر استاریا با پیشرانه 3.5 لیتری بنزینی 268 اسب بخاری، کم می‌آورد. حتی نسخه ضعیف‌تر استاریا که با پیشرانه 2.2 لیتری دیزل 175 اسب بخاری برای بازارهای اروپایی در نظر گرفته شده هم، قدرت بیشتری از کاستو دارد.

کاستو هنوز به شکل رسمی در چین رونمایی نشده است. با این حال، پیش بینی می‌شود که این اتفاق طی روزهای آینده حتما به وقوع بپیوندد. نمایشگاه خودرو شانگهای که از دوشنبه آینده (نوزدهم آوریل) برگزار می‌گردد، احتمالا مکانی مناسب برای پرده برداری از مینی ون جدید کره‌ای‌ها برای مشتریان چینی باشد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Elman dameshghi
    Elman dameshghi | ۳۱ فروردین ۱۴۰۰

    خیلی خوبه

مطالب پیشنهادی