ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی S22 سامسونگ احتمالا بدون دوربین ToF از راه می‌رسد

فاصله زیادی تا معرفی نسل بعدی گوشی‌های سری گلکسی S داریم، با این حال شاهد انتشار گزارش‌هایی درباره ویژگی‌های آن هستیم. طبق جدیدترین اطلاعات، احتمالا گلکسی S22 سامسونگ فاقد دوربین ToF خواهد بود. سنسور ToF ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

فاصله زیادی تا معرفی نسل بعدی گوشی‌های سری گلکسی S داریم، با این حال شاهد انتشار گزارش‌هایی درباره ویژگی‌های آن هستیم. طبق جدیدترین اطلاعات، احتمالا گلکسی S22 سامسونگ فاقد دوربین ToF خواهد بود.

سنسور ToF مدت زمانی که نور به سنسور بازمی‌گردد را محاسبه می‌کند که چنین فرایندی به نقشه‌برداری سه بعدی برای تصاویر پرتره و تشخیص چهره کمک می‌کند. در حال حاضر برخی سازندگان گوشی‌های هوشمند از این دوربین در محصولاتشان استفاده می‌کنند.

سامسونگ گوشی‌های گلکسی S10 5G، گلکسی نوت ۱۰ پلاس و سری گلکسی S20 را به چنین فناوری مجهز کرده، با این حال شاهد استفاده از آن در سری گلکسی نوت ۲۰ و S21‌ نبودیم. حالا به نظر می‌رسد این دوربین جایی در گلکسی S22 هم نخواهد داشت.

طبق گزارش اخیر، استقبال کاربران از گوشی‌های بدون دوربین ToF چندان بد نبوده و در همین راستا کره‌ای‌ها نمی‌خواهند آن را به سری گلکسی S22 برگردانند. در حال حاضر این فناوری کارایی چندان زیادی ندارد و ظاهرا سامسونگ تا زمانی که عملکرد اپ‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بهبود چشمگیری پیدا نکند، دوباره به سراغ سنسور ToF در پرچمدارهایش نمی‌رود.

گلکسی S22

اگرچه احتمالا گلکسی S22 فاقد این فناوری خواهد بود، اما کره‌ای‌ها همچنان روی آن کار خواهند کرد. اواخر سال گذشته میلادی این کمپانی از واحد ISOCELL Vizion 33D ToF رونمایی کرد. این دوربین با فناوری مخصوصی می‌تواند با دقت عمق اجسام متحرک را اندازه‌گیری کند و البته به گفته سامسونگ، این دوربین قادر به نقشه‌برداری دقیق از چهره کاربر در محیط‌های کم‌نور است.

در گزارش اخیر اطلاعات بیشتری درباره پرچمدارهای آینده سامسونگ وجود ندارد، با این حال از امکان تغییر در استراتژی مربوط به دوربین محصولات این کمپانی خبر می‌دهد. انتظار می‌رود سری گلکسی S22 در سه ماهه اول ۲۰۲۲ از راه برسد.

پرچمدارهای آینده کره‌ای‌ها احتمالا از پردازنده اگزینوس مجهز به پردازشگر گرافیکی AMD بهره می‌برند و شاید سامسونگ برای توسعه دوربین آن‌ها با شرکت ژاپنی «الیمپوس» همکاری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی