ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیاتک احتمالا اولین چیپ ۴ نانومتری جهان را روانه بازار می‌کند

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی دو منبع آگاه، مدیاتک اولین چیپ ۴ نانومتری جهان را وارد بازار خواهد کرد. تولید این چیپست احتمالا در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ یا ابتدای ۲۰۲۲ آغاز می‌شود. تاکنون ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۵

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی دو منبع آگاه، مدیاتک اولین چیپ ۴ نانومتری جهان را وارد بازار خواهد کرد. تولید این چیپست احتمالا در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ یا ابتدای ۲۰۲۲ آغاز می‌شود.

تاکنون شرکت‌های مختلفی برای تامین تراشه موردنیاز خود وارد مذاکره با مدیاتک شده‌اند. این شرکت اکنون در حال مذاکره با شرکت‌های اوپو، شیائومی، سامسونگ و ویوو است تا بتواند نیاز آنها را برای چیپ ۴ نانومتری تامین کند.

خرداد ماه سال گذشته کمپانی TSMC که ارزشمندترین شرکت فعال در زمینه محصولات نیمه هادی دنیا به شمار می‌رود، از توسعه فرایند تولید ۴ نانومتری خبر داد. تراشه ۴ نانومتری TSMC ضمن بهبود عملکرد و کاهش مصرف انرژی یک مزیت مهم دیگر هم دارد و آن سازگاری طراحی‌اش با لیتوگرافی ۵ نانومتری است، بنابراین به راحتی می‌توان به تراشه‌های جدید مهاجرت کرد.

مدیاتک ظاهرا برای اینکه بتواند خط تولید چیپ ۴ نانومتری TSMC را از آن خود کند‌، مجبور شده بیش از حد معمول هزینه بپردازد. در حالی که تولید چیپ‌های ۵ نانومتری پیشرفته هزینه‌ای در حدود ۳۰ تا ۳۵ دلار روی دست شرکت‌ها می‌گذارد، مدیاتک برای رزرو خط تولید تراشه‌های ۴ نانومتری TSMC برای هرکدام از آن‌ها ۸۰ دلار هزینه می‌کند. همین موضوع روی قیمت نهایی چیپ و محصولات مجهز به آن تاثیر منفی می‌گذارد.

براساس برخی گزارش‌های منتشر شده از سوی منابع آگاه، احتمالا چیپست جدید مدیاتک، تراشه‌های سری اسنپدرگون ۸۰۰ شرکت کوالکام را به چالش خواهید کشید و به رقیبی برای آنها تبدیل خواهد شد. انتظار می‌رود چیپ‌ جدید ۴ نانومتری این شرکت به میزان قابل توجهی به بهینه‌سازی مصرف انرژی کمک کند.

انتظار می‌رود در آینده اطلاعات بیشتری از این تراشه ۴ نانومتری منتشر شود و از قدرت و همچنین میزان مصرف انرژی آن مطلع شویم. البته این احتمال وجود دارد که گزارش اخیر صحت نداشته باشد و مدیاتک در چنین مسیری گام برندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی