ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پژوهشگران از کاهش ابتلای زنان به کرونا با مصرف امگا ۳ و ویتامین D خبر می‌دهند

مطالعه گسترده انجام شده توسط تیمی از محققان نشان می‌دهد که خطر ابتلا به کرونا در خانم‌هایی که برخی مکمل‌ها مانند امگا ۳ و روی (زینک) مصرف می‌کنند، به مراتب کمتر از سایر افراد است. ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

مطالعه گسترده انجام شده توسط تیمی از محققان نشان می‌دهد که خطر ابتلا به کرونا در خانم‌هایی که برخی مکمل‌ها مانند امگا ۳ و روی (زینک) مصرف می‌کنند، به مراتب کمتر از سایر افراد است.

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد خانم‌هایی که مکمل‌های دارویی همچون مولتی ویتامین، امگا ۳، پروبیوتیک، ‌ویتامین C، روی، مکمل حاوی سیر و ویتامین D مصرف می‌کنند، کمتر از بقیه به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند.

از زمان آغاز همه‌گیری کرونا میزان مصرف برخی مکمل‌های دارویی به شدت افزایش یافته. بهمن ماه سال گذشته، میزان مصرف برخی مکمل‌ها در حدود ۱۹.۵ درصد، ویتامین C در حدود ۱۱۰ درصد و برخی مولتی ویتامین‌ها تا ۹۳ درصد افزایش یافت. در ایالات متحده فروش مکمل‌ روی در مدت مشابه،‌ رشد ۴۱۵ درصدی داشت.

مکمل‌های غذایی می‌توانند نقش حمایتی برای سیستم ایمنی بدن داشته باشند. در مطالعه جدید ۳۷۲,۷۲۰ داوطلب از بریتانیا، ایالات متحده و سوئد شرکت کرد‌ه‌اند و وضعیت آنها در دی ماه سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت و محققان به نتایج جالبی در مورد مصرف مکمل‌های داروی دست یافتند.

ابتدا محققان اطلاعات اولیه مثل موقعیت مکانی، سن و وضعیت سلامتی افراد را ثبت کردند. از شرکت‌کنندگان در این مطالعه خواسته شد میزان مصرف مکمل و وضعیت سلامتی خود را هر روز گزارش دهند. از کل شرکت‌کنندگان دو سوم آن‌ها یعنی حدود ۶۷ درصد خانم بودند و بیش از نیمی از آنها اضافه وزن داشتند.

۱۷۵,۶۵۲ نفر بطور منظم مکمل‌های غذایی مصرف کرده و ۱۹۷,۰۶۸ نفر مکمل استفاده نکردند. در نهایت مشخص شد مصرف پروبیوتیک، اسیدهای چرب امگا ۳، مولتی ویتامین یا ویتامین D به ترتیب به کاهش ۱۴، ۱۲، ۱۳ و ۹ درصدی ابتلا به کرونا کمک کرده بود

ویتامین C، روی و مکمل‌های حاوی سیر نیز تاثیر مثبتی داشتند. مطالعه انجام شده نشان می‌دهد که مصرف پروبیوتیک‌ها، اسیدهای چرب امگا ۳، مولتی ویتامین‌ها و ویتامین D روی زنان در هر سن و زنی تاثیر مثبت دارد. چنین ارتباطی در بین مردان دیده نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی