ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت روی نسخه جدید فروشگاه اپ ویندوز با قابلیت‌های متفاوت کار می‌کند

مایکروسافت ظاهرا در حال کار روی فروشگاه جدیدی برای اپلیکیشن‌های ویندوز است که نه تنها ظاهری تازه خواهد داشت، بلکه چند قابلیت جذاب را هم برای توسعه‌دهندگان ارائه می‌کند. به گزارش وب‌سایت Windows Central، فروشگاه ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۵

مایکروسافت ظاهرا در حال کار روی فروشگاه جدیدی برای اپلیکیشن‌های ویندوز است که نه تنها ظاهری تازه خواهد داشت، بلکه چند قابلیت جذاب را هم برای توسعه‌دهندگان ارائه می‌کند.

به گزارش وب‌سایت Windows Central، فروشگاه آتی اپلیکیشن‌های ویندوز ۱۰ به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای یا شخص ثالث از سیستم پرداخت خودشان استفاده کنند. بنابراین لزوما سهمی از درآمدهایشان به دست مایکروسافت نمی‌رسد.

به نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان دیگر برای اپ‌های خود مجبور به استفاده از فرمت MSIX نیستند و احتمالا می‌توانند اپ‌ها و آپدیت‌های خود را از طریق شبکه‌های تحویل محتوای خودشان عرضه کنند و با این کار کنترل بیشتری روی انتشار پچ‌ها خواهند داشت. این قابلیت به درد اپ‌هایی می‌خورد که از قابلیت آپدیت خودکار استفاده می‌کنند.

فروشگاه اپلیکیشن‌های ویندوز با این تغییرات می‌تواند به پلتفرمی آزادتر و جذاب‌تر برای توسعه‌دهندگانی تبدیل شود که سیستم‌های آپدیت و پرداخت درون‌برنامه‌ای مخصوص خودشان را دارند. گفته می‌شود اپلیکیشن‌های خود مایکروسافت نظیر مرورگر اج، آفیس و تیمز هم از طریق همین فروشگاه عرضه خواهند شد.

در بخش رابط کاربری می‌توانید انتظار ظاهر مدرن‌تری را داشته باشید که هماهنگی بیشتری با آپدیت آتی Sun Valley خواهد داشت. آپدیت Sun Valley قرار است پاییز امسال منتشر شود. این فروشگاه همچنین قرار است انیمیشن‌های روان‌تر، چیدمان جدید، طراحی‌های WinUI و آیکون‌های تازه‌ای داشته باشد. گفته می‌شود که مایکروسافت ماهانه آپدیت‌هایی را با قابلیت‌ها و بهینه‌سازی‌های جدید برای فروشگاه خود منتشر خواهد کرد. این فروشگاه احتمالا در زمینه دانلود و نصب اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین تجربه پایدارتری را ارائه می‌کند.

این شرکت فعلا از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده است. این فروشگاه قدم در مسیر بازطراحی مایکروسافت استور می‌گذارد که این شرکت سپتامبر پارسال آن را برای کنسول‌های ایکس باکس عرضه کرد.

نسخه جدید فروشگاه اپلیکیشن‌های ویندوز احتمالا در مراسم «بیلد ۲۰۲۱» در ماه مه معرفی می‌شود و چندی بعد به دست توسعه‌دهندگان می‌رسد. عرضه نسخه نهایی این فروشگاه برای همه کاربران احتمالا به فصل پاییز، همزمان با انتشار آپدیت Sun Valley موکول می‌شود. شاید نسخه‌های قدیمی ویندوز ۱۰ هم بعدا به این فروشگاه دسترسی پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • dastan
    dastan | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

    چه خوب

مطالب پیشنهادی