ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مک مینی M1 اپل با پورت اترنت ۱۰ گیگابیت بروزرسانی شد

اپل در کنار رونمایی از نسل جدید آی‌مک و آیپد پرو با چیپ M1 در رویداد «Spring Loaded»، تصمیم گرفته یکی دیگر از دستگاه‌های خود را بروزرسانی کند. کوپرتینویی‌ها در سکوت خبری، به مک مینی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

اپل در کنار رونمایی از نسل جدید آی‌مک و آیپد پرو با چیپ M1 در رویداد «Spring Loaded»، تصمیم گرفته یکی دیگر از دستگاه‌های خود را بروزرسانی کند. کوپرتینویی‌ها در سکوت خبری، به مک مینی M1 پورت اترنت ۱۰ گیگابیت را اضافه کردند که در گذشته تنها در مدل مجهز به پردازنده اینتل وجود داشت.

زمانی که خریداری مک مینی M1 را در فروشگاه آنلاین اپل شخصی‌سازی کند، می‌تواند آن را با پورت اترنت ۱۰ گیگابیتی سفارش دهد که در مقایسه با پورت اترنت گیگابیت عادی سرعت بالاتری دارد. چنین ویژگی در ابتدا برای مدل‌های مک مینی با چیپ M1 درنظر گرفته نشده بود.

سفارش مک مینی با این پورت، ۱۰۰ دلار هزینه اضافه روی دست شما می‌گذارد و قیمت پایه آن از ۶۹۹ دلار بیشتر می‌شود. در گذشته چنین پیکربندی در سیستم ارائه‌کنندگان سرویس اپل افشا شده بود، با این حال چنین ویژگی برای عرضه در ۲۰۲۰ آماده نبود و حالا در ماه‌های اولیه ۲۰۲۱ کاربران می‌توانند به آن دسترس پیدا کنند.

پورت اترنت ۱۰ گیگابایت یک ارتقای اضافه محسوب می‌شود و کاربران تنها می‌توانند آن را از فروشگاه اپل استور خریداری کنند، البته در کشورهایی که اپل نمایندگی رسمی ندارد، می‌توان آن را از فروشگاه‌های مختلف تهیه کرد.

جدا از این پورت اترنت، تفاوت دیگری میان پیکربندی جدید و مدل‌های دیگر وجود ندارد. کاربران می‌توانند آن را با حداقل ۲۵۶ گیگابایت تا حداکثر ۲ ترابایت حافظه SSD‌ سفارش دهند. این کامپیوتر کوچک همچنین با ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

مک مینی M1 دارای دو پورت USB 4/تاندربولت، یک پورت HMDI 2.0، دو پورت USB-A و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است. چیپ M1 مورد استفاده در آن از ۸ هسته پردازشی، پردازشگر گرافیکی با ۸ هسته و موتور عصبی با ۱۶ هسته بهره می‌برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی