ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت «شفافیت ردیابی اپ‌» از ۶ اردیبهشت برای همه برنامه‌های iOS اجباری می‌شود

از تاریخ ۶ اردیبهشت همه‌ اپلیکیشن‌هایی که در اپ استور ثبت می‌شوند باید قابلیت App Tracking Transparency (ATT) یا «شفافیت ردیابی اپ» را فعال کنند تا کاربران تصمیم بگیرند که فعالیت‌هایشان به منظور نمایش تبلیغات ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

از تاریخ ۶ اردیبهشت همه‌ اپلیکیشن‌هایی که در اپ استور ثبت می‌شوند باید قابلیت App Tracking Transparency (ATT) یا «شفافیت ردیابی اپ» را فعال کنند تا کاربران تصمیم بگیرند که فعالیت‌هایشان به منظور نمایش تبلیغات ردیابی شود یا خیر.

«شفافیت ردیابی اپ» قابلیتی جنجالی در iOS 14.5 است که امکان لغو سیستم‌های ردیابی را برای کاربران دستگاه‌های اپلی فراهم می‌کند. بر اساس این قابلیت، کاربران دیگر نمی‌توانند از IDFA یا «آیدی تبلیغات» استفاده کنند، مگر این که خود کاربر این مجوز را به اپلیکیشن بدهد.

اپل پس از مراسم Spring Loaded راهنمای توسعه‌دهندگان خود را با ضرب‌الاجلی به تاریخ ۶ اردیبهشت به‌روز کرد. این شرکت پیش‌تر هم اپلیکیشن‌ها را ملزم به ثبت برچسب حریم خصوصی کرده بود تا مشخص باشد که هر برنامه چه ردیابی‌هایی را انجام می‌دهد.

اپل می‌گوید هر اپلیکیشنی که بخواهد سیستم ATT را دور بزند، از اپ استور کنار گذاشته می‌شود. این شرکت توسعه‌دهندگان را تشویق کرده تا در پاپ‌آپی که برای کسب مجوز نمایش می‌یابد به کاربران توضیح دهند که چرا باید آن‌ها را ردیابی کنند.

پیغام دریافت مجوز ردیابی کاربر در اپ فیسبوک

شرکت‌هایی مثل فیسبوک از این قابلیت انتقاد کرده بودند و می‌گفتند که ATT می‌تواند بر کسب و کارهای کوچک و جریان درآمدهای آنان تاثیر بگذارد. فیسبوک آن‌قدر از این قابلیت ناراضی بود که صفحه کاملی از یک روزنامه را به نکوهش ATT اختصاص داد و یک کارزار رسانه‌ای تمام عیار برپا کرد تا در مقابل تصمیم اپل بایستد.

با این حال، فیسبوک اوایل اسفند تلویحا پذیرفت که نبرد بر سر قابلیت «شفافیت ردیابی اپ» را به اپل باخته و تلاش‌های آن‌ها برای حذف این ویژگی از iOS بی‌ثمر بوده. حالا باید ببینیم که از هفته آینده با آغاز به کار رسمی این ویژگی چه اتفاقی در دنیای تبلیغات رخ خواهد داد و شرکت‌های بزرگی مثل فیسبوک که اتکای زیادی به درآمد حاصل از تبلیغات دارند چه شرایطی پیدا می‌کنند و چه تغییراتی را در سیاست‌های خود اعمال خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی