ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ب‌ام‌و رسما از نسخه چهارچرخ محرک Competition سری M4 و M3 رونمایی کرد

ب‌ام‌و از نسخه Competition دو مدل M3 و M4 کوپه رونمایی کرد. نیروبخش این نسخه همان موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی است که تغییر خاصی در خروجی آن رخ نداده؛ اما به لطف تنظیم ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

ب‌ام‌و از نسخه Competition دو مدل M3 و M4 کوپه رونمایی کرد. نیروبخش این نسخه همان موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی است که تغییر خاصی در خروجی آن رخ نداده؛ اما به لطف تنظیم متفاوت٬‌ شتاب گیری بهتری را ارایه می‌دهد. موتور توئین توربو این خودرو توانایی تولید 503 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی تولیدی این موتور از طریق گیربکس هشت سرعته خودکار ساخت ZF و سیستم xDrive به سمت هر چهار چرخ هدایت می‌شود.

با وجود عدم ارتقای خروجی موتور، صفر تا 60 مایل (96 کیلومتر) نسخه Competition از M3 و M4 به اندازه قابل توجه 0.4 ثانیه بهبود یافته و به 3.4 ثانیه رسیده است. حداکثر سرعت این نسخه هم مثل سابق در 155 مایل (250 کیلومتر) در ساعت محدود مانده، اما در صورت سفارش پکیج M Performance امکان دستیابی به نهایت سرعت 180 مایل (290 کیلومتر) میسر می‌شود.

ب‌ام‌و M3 نسخه Competition در نسخه مخصوص بازار آمریکا 1,809 کیلوگرم وزن دارد که رقم بالایی محسوب می‌شود. بخشی از این وزن زیاد با اجزای سیستم xDrive در ارتباط است. البته ب‌ام‌و اعتقاد دارد مزایای این سیستم به قدری است که می‌توان از افزایش وزن موجود چشم‌پوشی کرد.

ب‌ام‌و تاکید می‌کند نسخه Competition از M3 و M4 بیشترین مقدار گشتاور خود را در بازه طولانی‌تری ارائه کرده و شتابگیری و واکنش‌های آنها در حین رانندگی بهتر از مدل‌های استاندارد است.

سیستم xDrive در این مدل‌ها طوری برنامه‌ریزی شده که همواره محور عقب را در اولویت دریافت نیرو قرار می‌دهد، اما به لطف یک کلاچ چند صفحه‌ای که به صورت الکترونیکی کنترل می‌شود، میزان گشتاور ارسالی به محورهای جلو و عقب مدام تغییر پیدا می‌کند. وظیفه ارسال گشتاور به چرخ‌های محور عقب را یک دیفرانسیل فعال با نشان M بر عهده دارد.

در شرایط رانندگی نرمال و هنگام فعال بودن 4WD، فقط چرخ‌های عقب گشتاور موتور را دریافت می‌کنند؛ در این حالت چنانچه نیاز به چسبندگی بیشتر باشد، بخشی از گشتاور به سمت چرخ‌های جلو هدایت می‌شود.

با انتخاب حالت رانندگی 4WD Sport، گشتاور بیشتری به سمت اکسل عقب ارسال می‌‎شود، حالت 2WD هم همانطور که از نامش مشخص است، M3 و M4 نسخه Competition را همانند مدل بزرگ‌تر M5 به یک هیولای دیفرانسیل عقب تبدیل می‌کند.

آنطور که ب‌ام‌و اعلام کرده، M3 Competition xDrive با پرداخت 76,900 دلار قابل خرید خواهد بود. این رقم 4,100 دلار بیشتر از نسخه دیفرانسیل عقب است. قیمت M4 Competition xDrive هم از 78,800 دلار شروع می‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها فروش این دو از ماه آگوست (مرداد) در ایالات متحده آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی