ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

عرضه تایکان فروش پورشه را تکان داد؛ رقابت با مدل افسانه‌ای 911 در آمار فروش سالانه

پورشه در سه ماهه نخست سال 2021 توانسته فروش خود را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 36 درصد افزایش دهد. فروش این خودروساز از 53,125 دستگاه به 71,986 دستگاه رسید و رشدی دو ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

پورشه در سه ماهه نخست سال 2021 توانسته فروش خود را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 36 درصد افزایش دهد. فروش این خودروساز از 53,125 دستگاه به 71,986 دستگاه رسید و رشدی دو رقمی را در تمام بازارهای فروش، به ثبت رساند. یکی از اصلی‌ترین عوامل رشد فروش پورشه در بازار جهانی، سدان اسپرت تمام الکتریکی تایکان بود.

تایکان با 9,072 دستگاه فروش، 522 درصد رشد را نسبت به فروش 1,391 دستگاهی سال قبلش، تجربه کرد. در حقیقت، 12.6 درصد از آمار کل فروش پورشه، به این مدل اختصاص داشته است.

پورشه تایکان

نکته جالب توجه اینجاست که فروش سه ماهه نخست تایکان در 2021، فقط به اندازه یک دستگاه از فروش آن در سه ماهه اول 2020، بیشتر بوده است! بنابراین می‌توان گفت که اکنون دیگر یک سطح فروش پایدار برای تایکان، ایجاد شده است.

حتی ممکن است در آینده شاهد موفقیت بیشتر این خودرو با عرضه تایکان کراس توریزمو باشیم. فروش تقریبا 9,000 دستگاه در سه ماه، به معنای فروش 36,000 دستگاهی در یک سال است که آماری قابل تقدیر به حساب می‌آید.

پورشه تایکان

فعلا تایکان از لحاظ فروش، اندکی از 911 عقب مانده است. البته اختلاف آنها جزئی است و 911 در مدت مشابه، 9,133 دستگاه فروش داشته است. بعید نیست که در ماه‌های آینده با ورود تایکان کراس توریزمو به بازار، 911 جایگاه خود را در بازار فروش به کل از دست بدهد.

از بیش از 9,000 دستگاه تایکان فروخته شده در دنیا در سه ماهه نخست 2021، بیش از 2,000 دستگاه سهم بازار ایالات متحده بوده است که 11.5 درصد از سهام فروش پورشه در جهان، به این کشور اختصاص دارد. البته گزارش‌های فروش سالانه پورشه، فعلا شامل مدل‌های پلاگین هیبریدی کاین و پانامرا نمی‌گردد.

پورشه تایکان

فصل بعدی از سریال الکتریکی‌های پورشه، با نسخه برقی ماکان استارت زده می‌شود. خودرویی که احتمالا در صورت ورود به موقع، رکورد شکنی خواهد کرد. چنان که نسخه بنزینی فعلی آن هم در سه ماهه نخست امسال، 22,458 دستگاه فروخته است.

پورشه تنها برند پریمیوم بازار خودرو نیست که به سمت الکتریکی شدن می‌رود. دیگر خودروسازان مهم اروپا همچون ب ام و، ولوو و مرسدس بنز هم برنامه‌های گسترده‌ای برای ساخت خودروهای پاک دارند. این نهضت الکتریکی شدن که اکنون 10 سال از آغاز آن گذشته است، کم کم تمام صنعت خودروسازی را می‌بلعد و انقراض موتورهای درون سوز را رقم می‌زند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی