ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

عواقب فراگیری کرونا؛ مک‌لارن مقر اصلی خود را می‌فروشد

مک لارن با گروه سرمایه گذاری GNL برای فروش مقر اصلی خود به ارزش 170 میلیون پوند به توافق رسیده است و انتقال مالکیت در ماه های آینده انجام خواهد شد. با وجود این که ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

مک لارن با گروه سرمایه گذاری GNL برای فروش مقر اصلی خود به ارزش 170 میلیون پوند به توافق رسیده است و انتقال مالکیت در ماه های آینده انجام خواهد شد. با وجود این که مک‌لارن مالکیت بخش فن‌آوری، تولید و مرکز پیشرو را از دست خواهد داد اما برای 20 سال آینده این مقر را از گروه GNL اجاره خواهد کرد، این تحول در راستای تامین نیاز مالی مکلارن در اثر فشار اقتصادی ناشی از فراگیری ویروس کرونا و کاهش آمار فروش رخ داده‌است.

مک‌لارن قصد فروش بخش فرمول 1 را نیز دارد و از سپتامبر سال گذشته میلادی به دنبال مشتری برای آن است.

مک‌لارن به علت تعطیل شدن خطوط تولید، کاهش شدید فروش محصولات و همینطور عقب افتادن رقابت‌های فرمول یک در سال گذشته میلادی به علت گسترش ویروس کرونا به‌شدت از نظر مالی ضربه خورده است که منجر به اخراج بیش از 1200 نفر از این شرکت شده است.

مک لارن به سرعت مبلغ 150 میلیون پوند از بانک ملی بحرین وام گرفت و به دنبال یک وام 275 میلیون پوندی دیگر در ازای مجموعه خودروهای کلاسیک و تاریخی شرکت است.

گروه سرمایه گذاری GNL که به صورت تخصصی بر روی بخش مسکن و کارخانجات کار می‌کند. سابقه طولانی در زمینه خرید شرکت های بزرگ در کارنامه خود دارد و در بازار سهام نیویورک نیز حضور دارد.

مقر شرکت مک لارن در ووکینگ انگلستان در سال 2004 ساخته شده است و یکی از پیشرفته‌ترین مراکز فنی و مهندسی در سطح جهان به شمار می‌رود.

مک لارن چندی پیش از مدل آرتورا رونمایی کرد که اولین محصول کاملا جدید این شرکت از زمان بازگشت این برند از سال 2009 میلادی و معرفی مدل 12C است.

موتور کاملا جدید V6 با زاویه 120 درجه مجهز به 2 توربوشارژر و سیستم هیبریدی که امکان شتاب گیری بسیار سریعی به این مدل می‌دهد. مک لارن این محصول را آغاز راه جدید این شرکت در زمینه برقی شدن محصولات خود می‌داند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی