ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مزدا از نسخه برقی CX-30 در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی کرد

شرکت مزدا از یک مدل برقی جدید در نمایشگاه خودروی شانگهای پرده‌برداری کرد. این خودرو CX-30 EV نام دارد و همانطور که قابل حدس است، در حقیقت نسخه برقی کراس‌اوور CX-30 محسوب می‌شود. نیروبخش CX-30 ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

شرکت مزدا از یک مدل برقی جدید در نمایشگاه خودروی شانگهای پرده‌برداری کرد. این خودرو CX-30 EV نام دارد و همانطور که قابل حدس است، در حقیقت نسخه برقی کراس‌اوور CX-30 محسوب می‌شود. نیروبخش CX-30 EV پیشرانه e-SkyActiv کمپانی مزدا است. هر چند اشاره‌ای به جزئیات نشده، ولی این پیشرانه قبلا در MX-30 به کار گرفته شده و از یک موتور برقی روی محور جلو تشکیل یافته است. این موتور توانایی تولید 141 اسب بخار قدرت و 264 نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و توسط باتری 35.5 کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود.

از لحاظ طراحی، CX-30 EV تفاوت‌هایی با همتای بنزینی خود دارد. برای نمونه ارتفاع این خودرو بیشتر بوده و سپر آن عضلانی‌تر دیده می‎‌شود. رینگ‌ها نیز دارای لبه‌های برآمده‌تری بوده و رکاب‌های جانبی نقش یک پله را برای سوار شدن راحت‌تر ایفا می‌کنند. این نسخه به ریل‌های سقفی نیز مجهز است.

متاسفانه از فضای داخلی تصویری منتشر نشده و مشخص نیست که آیا این دو مدل از نظر کابین نیز تفاوت‌هایی با هم دارند یا خیر.

آنطور که مزدا اعلام کرده، CX-30 EV با همکاری چانگان و جوینت ونچری که با همکاری این شرکت تاسیس شده، تولید می‌شود. از آنجایی که MX-30 در چین به فروش نمی‌رسد، CX-30 EV اولین محصول الکتریکی مزدا در این کشور لقب خواهد گرفت.

خودروساز ژاپنی در رابطه با قیمت حرفی به میان نیاورده، اما تایید کرده که فروش CX-30 EV را از نیمه دوم امسال در چین آغاز خواهد نمود. با توجه به اینکه MX-30 با قیمت 25,545 پوند عرضه شده، به احتمال زیاد CX-30 EV نیز با قیمت مشابهی به دست مشتریان خواهد رسید.

ناگفته نماند به غیر از مزدا، هوندا نیز از پروتوتایپ آماده تولید یک کراس‌اوور برقی در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی کرده است. این خودرو که SUV e:concept نام دارد، از بهار ۲۰۲۲ وارد بازار چین خواهد شد. پس از عرضه در چین، این خودرو احتمالا به عنوان عضوی از خانواده HR-V جدید در بازارهای بین‌المللی نیز عرضه می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی