ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل می‌خواهد در آینده هر سطحی را به یک صفحه لمسی تبدیل کند

اپل در پتنت جدید خود سعی دارد واقعیت افزوده را با فناوری حرارتی ترکیب کند و تقریبا روی هر سطحی یک صفحه لمسی مجازی ایجاد کند که دستورات متفاوتی را انجام می‌دهند. این فناوری که ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۲:۴۵

اپل در پتنت جدید خود سعی دارد واقعیت افزوده را با فناوری حرارتی ترکیب کند و تقریبا روی هر سطحی یک صفحه لمسی مجازی ایجاد کند که دستورات متفاوتی را انجام می‌دهند.

این فناوری که Thermal Touch نامیده می‌شود، توسط شرکت فناوری «Metaio» که در سال ۲۰۱۵ توسط اپل خریداری شد، توسعه یافته است. به زبان ساده، این فناوری اطلاعاتی که از سنسورهای مادون قرمز گرفته شده را با نمایشگر واقعیت افزوده ترکیب می‌کند تا یک صفحه لمسی کارآمد تولید شود.

فناوری Thermal Touch گرمای تولید شده پس از لمس یک سطح را تشخیص می‌دهد، آن را به عنوان یک فرمان ثبت می‌کند و با واسط مجازی به وجود آمده ارتباط برقرار می‌کند. اگر عینک واقعیت افزوده شایعه شده اپل به اندازه کافی قدرتمند باشد تا بتواند پردازش مورد نیاز را انجام دهد، فرمان‌های مربوط به این تکنولوژی را می‌تواند به صورت صفحه نمایش لمسی یا صفحه کلید مجازی نشان دهد.

اپل

در سال ۲۰۱۴ و پیش از اینکه شرکت Metaio توسط اپل خریداری شود، مدیرعامل این شرکت، دکتر «توماس آلت» برنامه‌های بالقوه فناوری Thermal Touch را توضیح داده بود که در نتیجه آن تمام جهان می‌تواند به یک صفحه لمسی تبدیل شود. در مثال مهم و چشمگیری که توسط این شرکت ارائه شده، کاربری برای انجام خرید خود تصویر یک ژاکت در یک مجله را لمس می‌کند.

به نظر می‌رسد نمونه‌های اولیه شرکت Metaio به قدری جالب بوده که توجه اپل را به خود جلب کرده است. با توجه به اینکه از زمان خرید این شرکت توسط اپل شش سال گذشته است، انتظار می‌رود در این مدت فناوری Thermal Touch پیشرفت‌هایی را تجربه کرده باشد که شایعات مربوط به عینک هوشمند واقعیت افزوده اپل آن‌ها را تقویت می‌کند.

در حالی که تمام این موارد هنوز به صورت رسمی تایید نشده‌اند، اپل در چند سال اخیر توجه زیادی به فناوری‌های واقعیت افزوده داشته. به گفته تحلیلگران، عینک‌های واقعیت افزوده این کمپانی از اوایل سال ۲۰۲۲ وارد بازار خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی