ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

داچیا ساندرو استپ‌وی پس از تست تصادف، در تست هندلینگ هم شکست خورد [تماشا کنید]

دست‌اندرکاران نشریه اسپانیایی km77 این بار به سراغ داچیا ساندرو استپ‌وی رفته و عملکرد آن را در تست گوزن ارزیابی کرده‌اند. این خودروی اقتصادی که می‌توان آن را ترکیبی از یک هاچبک و کراس‌اوور دانست، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

دست‌اندرکاران نشریه اسپانیایی km77 این بار به سراغ داچیا ساندرو استپ‌وی رفته و عملکرد آن را در تست گوزن ارزیابی کرده‌اند. این خودروی اقتصادی که می‌توان آن را ترکیبی از یک هاچبک و کراس‌اوور دانست، به خاطر نرمی زیاد کمک‌فنرها و همچنین مرکز ثقل بالا نتوانسته نمره قبولی را از نشریه km77 کسب کند.

بهترین رکوردی که داچیا ساندرو استپ‌وی در این تست ثبت کرده، 73 کیلومتر در ساعت است. شاید بدانید لازمه قبولی در این تست پشت سر گذاشتن مسیر مارپیچ با سرعت اولیه 77 کیلومتر در ساعت بوده و اگر مدلی نتواند به آن دست پیدا کند، به منزل رد شدن در تست گوزن است.

در سایر تلاش‌های انجام شده با سرعت‌های بالاتر، ساندرو استپ‌وی یا با مخروطی‌ها برخورد داشته و یا از مسیر منحرف شده است. برای نمونه در سرعت 78 کیلومتر در ساعت، این خودرو هنگام تغییر مسیر ناگهانی دچار کم‌فرمانی می‌شود و نمی‌تواند به مسیر اصلی بازگردد.

در سرعت 80 کیلومتر در ساعت، کم‌فرمانی شدت بیشتری به خود گرفته و بازگردانی ساندرو استپ‌وی به مسیر چالش‌برانگیزتر می‌شود. البته با وجود این، km77 معتقد است ساندرو استپ‌وی در تغییر مسیرها واکنش‌های مطمئن و قابل پیش‌بینی دارد.

در هر حال با آنکه ساندرو استپ‌وی جدید در تست گوزن km77 رد می‌شود، ولی عملکرد آن نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است، به ویژه در مانور اسلالوم. به گفته km77 در این مانور فرمان استپ‌وی جدید خیلی تیز نیست و حرکات گهواره‌ای بدنه به خوبی احساس می‌شود. نکته مثبت اینکه در این مانور سیستم کنترل پایداری الکترونیکی بیش از حد در دستورات راننده دخالت نمی‌کند.

ناگفته نماند ساندرو استپ‌وی در میوونی رومانی تولید می‌شود. برای این خودروی اقتصادی قیمت پایه‌ای برابر با 12,350 یورو (معادل 14,840 دلار) تعیین شده است. این خودرو چند روز پیش هم به خاطر عملکرد ضعیف خود در تست تصادف یورو انکپ مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. همانطور که در مطلب مربوطه به اطلاعتان رساندیم، استپ‌وی فقط دو ستاره از حداکثر پنج ستاره ممکن را از یوروانکپ کسب کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی