ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ربات جدید دیزنی یکی از شخصیت‌های فیلم نگهبانان کهکشان را زنده می‌کند [تماشا کنید]

آزمایشگاه‌های تحقیق و توسعه دیزنی که با نام تیم «Imagineering» شناخته می‌شود، تا به امروز از چندین ربات تاثیرگذار رونمایی کرده. اما جدیدترین ربات این تیم از دل فیلم‌های دیزنی بیرون آمده و در حقیقت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

آزمایشگاه‌های تحقیق و توسعه دیزنی که با نام تیم «Imagineering» شناخته می‌شود، تا به امروز از چندین ربات تاثیرگذار رونمایی کرده. اما جدیدترین ربات این تیم از دل فیلم‌های دیزنی بیرون آمده و در حقیقت شخصیت «گروت» در سری فیلم‌های نگهبانان کهکشان است.

این ربات بخشی از تلاش‌های بلندمدت دیزنی تحت پروژه «کیوی» برای توسعه ربات‌های بازیگر خودران برای پارک‌های این کمپانی محسوب می‌شود. مهندسان این شرکت سال‌ها روی توسعه پلتفرم رباتیک دوپا برای گروت کار کرده‌اند و نتیجه کار بی‌نظیر است.

به گفته یک خبرنگار به نام «متیو پانزارینو» که این ربات را از نزدیک دیده، ربات گروت عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد:

«این ربات به آرامی و نرمی راه می‌رود و بازوهایش همانند حالت واقعی حرکت می‌کنند. بدن دقیقا مطابق انتظار شما تاب می‌خورد. این شخصیت کوچک بافت‌ها را بطور دقیقی روی چهره، دست‌ها و پا نشان می‌دهد. این ربات لباس قرمز رنگی به تن دارد که احتمالا آن را از فیلم‌ها به یاد دارید. چشم‌هایش هم هنگامی که به شما نگاه می‌کند، موج می‌زند.»

چندین دهه است که مهندسان در سراسر جهان روی ربات‌های دوپا کار می‌کنند، اما خروجی آن‌ها چندان قابل اعتماد نیست یا اینکه کارایی شکننده‌ای دارند. برای مثال ربات هوندا به نام «Asimo» در سال ۲۰۱۸ بدون اینکه که آزمایشگاه را ترک کند، بازنشسته شد.

با وجود اینکه دیزنی توانسته این ربات را بسازد و ویدیویی از آن منتشر کند، اما پروژه کیوی همچنان آماده استفاده در والت دیزنی ورلد نیست. در حقیقت هنوز کارهای زیادی باقی مانده و مهندسان برای اینکه پروژه کیوی بتواند با انسان‌ها کار و ارتباط برقرار کند، باید بیشتر برای آن وقت بگذارند.

این ربات تنها از یک کابل برای ارائه دستورالعمل‌ها بهره می‌برد، برای برقراری ارتباط با انسان‌ها چندین اسپیکر دارد و در نهایت ۴۵ دقیقه شارژ نگه می‌دارد و کار می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی