ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آمریکا تزریق واکسن کرونا جانسون و جانسون را از سر می‌گیرد

مقامات فدرال اعلام کرده‌اند که این کشور باید به استفاده از واکسن کرونا جانسون و جانسون ادامه دهد. نزدیک به ۱۰ روز پیش تزریق این واکسن در آمریکا و همچنین تولید آن متوقف شده بود. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

مقامات فدرال اعلام کرده‌اند که این کشور باید به استفاده از واکسن کرونا جانسون و جانسون ادامه دهد. نزدیک به ۱۰ روز پیش تزریق این واکسن در آمریکا و همچنین تولید آن متوقف شده بود.

جانسون و جانسون اطلاعات مربوط به واکسیناسیون را برای پزشکان و بیماران بروزرسانی کرده که شامل ریسک لختگی خون می‌شود. به گفته «پیتر مارکس»، مدیر مرکز ارزیابی و تحقیقات بیولوژیک سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تزریق این واکسن به‌زودی و احتمالا از امروز آغاز می‌شود.

یک گروه مشاوره مستقل مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) هم پیشنهاد کرده که تزریق واکسن کرونا جانسون و جانسون از سر گرفته شود. به گفته این کمیته، مقامات آمریکا باید به افراد درباره خطر لخته شدن خون اطلاع دهند، لختگی که بیشتر در زنان زیر ۵۰ سال مشاهده شده است.

CDC و FDA پس از دریافت گزارش‌ها درباره لختگی خون غیرمعمول پس از تزریق واکسن جانسون و جانسون، استفاده از آن را متوقف کرد. مقامات وجود چنین مشکلی را در ۱۵ زن گزارش کرده‌اند، البته گزارش‌های دیگری هم وجود دارد که هنور در حال تحقیق هستند و مورد تایید قرار نگرفته‌اند. تا به امروز ۸ میلیون نفر شامل ۴ میلیون زن در آمریکا این واکسن را دریافت کرده‌اند.

واکسن کرونا جانسون و جانسون

لخته‌های خون که در مغز شکل می‌گیرند، در ترکیب با سطح پایین پلاکت، نوعی سلول خونی مرتبط با لختگی ظاهر می‌شوند. مقامات فدرال برای دستیابی به اطلاعات بیشتر توسط متخصصان، تزریق این واکسن را متوقف کرده بودند. تحقیقات نشان داد که درمان‌های رایج برای لخته شدن خون می‌تواند وضعیت این بیماران را وخیم‌تر کند.

بسیاری از ایالت‌های آمریکا به علت نگهداری راحت‌تر و نیاز به یک دوز، به سراغ استفاده از این واکسن برای افراد بی‌خانمان رفته بودند. در حالی که بسیاری از مراکز پس از توقف توزیع واکسن کرونا جانسون و جانسون به سراغ مدرنا یا فایزر رفتند، برخی افراد در گروه‌های آسیب‌پذیر نتوانستند واکسن دریافت کنند.

با وجود اینکه تزریق واکسن جانسون و جانسون در آمریکا از سر گرفته می‌شود، CDC افراد دریافت‌کننده این واکسن را تحت نظر قرار می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی