ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ادغام طرح‌‌های خودرویی راهکار جدید مجلسی‌‌ها

علیرغم اینکه صنعت خودروسازی و صنایع وابسته به آن از جمله قطعه‌ سازی از فرصت‌ها و حمایت‌های بسیاری در کشور برخوردارند و دولت‌ها و مجالس نیز تمام تلاش خود را برای حمایت از این صنعت ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

علیرغم اینکه صنعت خودروسازی و صنایع وابسته به آن از جمله قطعه‌ سازی از فرصت‌ها و حمایت‌های بسیاری در کشور برخوردارند و دولت‌ها و مجالس نیز تمام تلاش خود را برای حمایت از این صنعت به کار می‌برند، صنعت خودرو نتوانسته به بالندگی برسد و مشکلات این حوزه همچنان پابرجا مانده است، بنابراین باید با اقدامی اساسی این حوزه را سامان داد.

با توجه به اینکه طرح ساماندهی قبلی مراحل تصویب را گذرانده است، با رفع ایرادها، نکات مدنظر کمیسیون نیز در ماده 4 آن گنجانده شد تا طرح ساماندهی صنعت خودرو و بازار خودرو در قالب طرح‌های مجلس به سرعت تعیین تکلیف شود.

طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو طرح‌هایی هستند که طی سال‌های اخیر و در دو مجلس دهم و یازدهم پیگیری شده‌اند و همچنان در گیر و دار تصویب هستند. البته اعضای کمیسیون صنایع از ادغام طرح مجلس دهم و یازدهم خبر می‌دهند. در همین زمینه روح‌اله‌ایزدخواه، رئیس کار گروه خودرویی کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگویی شرکت کرد.

طرح ساماندهی صنعت خودرو بازار مجلس

وی گفت: «طرح ساماندهی صنعت خودرو که در مجلس دهم به تصویب رسید و شورای نگهبان از آن ایراداتی گرفته بود، از هفته گذشته با ارجاع به کمیسیون صنایع و دریافت پیشنهادهای نمایندگان در حال ارزیابی است و تعیین تکلیف نهایی این طرح در دستور جلسه کمیسیون صنایع قرار دارد. در مجلس یازدهم ماده 4 اصلاح و طرح عرضه خودرو در بورس در این ماده قرار گرفت.»

همچنین درباره ی بحث ادغام طرح خودرویی مجلس یازدهم و دهم گفت: «با توجه به اینکه طرح ساماندهی قبلی مراحل تصویب را گذرانده است، با رفع ایرادها، نکات مدنظر کمیسیون نیز در ماده 4 آن گنجانده شد تا طرح ساماندهی صنعت خودرو و بازار خودرو در قالب طرح‌های مجلس به سرعت تعیین تکلیف شود.»

احتمالا به سرعت در دستور صحن علنی قرار بگیرد و با تصویب در صحن، تایید شورای نگهبان و قانونی شدن طرح ساماندهی صنعت خودرو، عرضه خودرو در بورس طی سال جاری اجرایی شود.

همچنین این مقام مسئول در رابطه به رفع مانع‌زدایی‌ها و تسهیل امور اعلام کرد: «قرار است میز مانع ‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها در کمیسیون صنایع تشکیل شود. این پیشنهاد در کمیسیون ارائه و در حال پیگیری است و مشکلات با حضور عوامل دولتی و بخش خصوصی بررسی می‌شود و در صورت نیاز به قوانین جدید یا نظارت‌ها اقدامات لازم صورت خواهد گرفت. ما در کشور قانون کم نداریم بلکه مشکل ما عدم اجرای صحیح قانون است. تلاش ما این است که در این زمینه کار کارشناسی انجام دهیم و نمی‌خواهیم صرفا قانون تصویب کنیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی