ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ویروس کرونا به بلندترین قله جهان، اورست رسید

تست کرونا حداقل یکی از کوهنوردان قله اورست تنها چند هفته پس از فتح مرتفع‌ترین قله دنیا مثبت شد تا پای این ویروس یکسال پس از همه‌گیری، به بلندترین نقطه کره زمین هم باز شود. ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

تست کرونا حداقل یکی از کوهنوردان قله اورست تنها چند هفته پس از فتح مرتفع‌ترین قله دنیا مثبت شد تا پای این ویروس یکسال پس از همه‌گیری، به بلندترین نقطه کره زمین هم باز شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، «ارلند نس»، کوهنورد اهل نروژ‌ به خاطر ابتدا به ویروس کرونا هشت روز در بیمارستان قرنطینه شد. گزارش‌ها می‌گویند یکی از اهالی هیمالیا که در گروه او حضور داشته هم به این بیماری مبتلا شده است. همه‌گیری جهانی ویروس کرونا چالش‌های زیادی را برای کشور نپال به وجود آورده. مردم این کشور بخش عمده درآمدهای خود را از طریق گردشگران کوه اورست به دست می‌آورند.

آقای نس مطمئن نیست که کجا به کووید-۱۹ آلوده شده اما احتمال می‌دهد که در یکی از چایخانه‌های «دره خومبو» به این ویروس مبتلا شده باشد. البته او اذعان دارد که می‌توانسته بهتر از خودش محافظت کند؛ یعنی بهتر دست‌هایش را بشوید و در تمام طول روز ماسک بزند، ولی این توصیه را جدی نگرفته است.

ویروس کرونا

آقای نس می‌گوید: «افراد زیادی در مسیر سفر از ماسک استفاده نمی‌کردند.» او حدود شش روز در مناطق کوهستانی با این بیماری درگیر بود تا اینکه در نهایت هلیکوپتری در تاریخ ۲۶ فروردین او را از آن منطقه خارج کرد و به پایتخت نپال برد. در آن‌جا سه آزمایش از او گرفته شد که هر سه از ابتلای آقای نس به ویروس کرونا خبر می‌داد. او حالا بهبودی کامل خود را به دست آورده و نتیجه آخرین آزمایش وی منفی شده است.

صدها کوهنورد خارجی قرار است بهار امسال برای فتح قله اورست تلاش کنند. به گزارش روزنامه‌های محلی، صرف‌نظر از درآمدهای متفرقه‌ صنعت گردشگری، نپال سالانه در ازای صدور مجوز صعود به قله اورست ۴ میلیون دلار درآمدزایی می‌کند.

تمام مسافرانی که وارد نپال می‌شوند باید در یک بازه زمانی ۷۲ ساعته پاسخ منفی تست کرونا خود را تحویل مقامات دهند. اگر مسافران از کشورهایی باشند که گونه‌های جدید ویروس کرونا در آن‌ها شناسایی شده، باید ۱۰ روز اضافه‌تر در هتل قرنطینه شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی