ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل سال گذشته حساب کاربری بیش از صد هزار توسعه دهنده مخرب را مسدود کرد

گوگل همواره تلاش می‌کند تا امنیت گوگل پلی را بهبود بخشد. به همین منظور این شرکت برای مقابله با اپلیکیشن‌ها و توسعه‌دهندگان مخرب در سال ۲۰۲۰ روش‌های مختلفی را پیش گرفته و حساب بسیاری از ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

گوگل همواره تلاش می‌کند تا امنیت گوگل پلی را بهبود بخشد. به همین منظور این شرکت برای مقابله با اپلیکیشن‌ها و توسعه‌دهندگان مخرب در سال ۲۰۲۰ روش‌های مختلفی را پیش گرفته و حساب بسیاری از آنها را مسدود کرده است.

بر این اساس، الگوریتم‌های گوگل بیش از ۹۶۲ هزار اپلیکیشن را در پلی استور متوقف کرده است. علت این موضوع آن است که برخی توسعه دهندگان، سیاست‌های این شرکت را نقض کرده‌اند. همچنین حساب کاربری ۱۱۹ هزار توسعه‌دهنده اپلیکیشن‌های مخرب مسدود شده است.

گوگل، کلیه برنامه‌هایی که به اطلاعات موقعیت مکانی کاربران دسترسی پیدا می‌کنند را مورد بررسی قرار داده و توسعه‌دهندگان را مجبور کرده است تا انجام چنین کاری توسط اپلیکیشن‌ها را طبق رضایت کاربران پیش ببرند. اپلیکیشن‌هایی که از این دستورالعمل‌ پیروی نمی‌کنند از گوگل پلی حذف می‌شوند. البته گوگل قصد دارد به زودی اطلاعات بیشتری در مورد این فرآیند به اشتراک بگذارد.

در سال ۲۰۲۰، بیش از ۱۰۰ میلیارد برنامه اپلیکیشن نصب شده توسط سیستم محافظ Play Protect به صورت روزانه اسکن شده است. برای اولین بار از Play Protect در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد تا کاربران از امنیت گوشی اندروید خود بیشتر اطمینان پیدا کنند.

با توجه به اینکه در سال گذشته شاهد افزایش موج عظیمی از اطلاعات نادرست در موضوعات مختلفی بودیم، گوگل اقداماتی را انجام داده تا اطمینان حاصل کند اپلیکیشن‌ها از این طریق به کاربران آسیب نمی‌رسانند. برای مثال این شرکت شبکه اجتماعی Parler را به منظور جلوگیری از انتشار محتوای خشونت آمیز توسط طرفداران ترامپ از پلی استور حذف کرده بود.

در نهایت گوگل، برگه جدیدی تحت عنوان «Teacher approved» برای فروشگاه پلی استور ایجاد کرده است که حاوی توصیه‌های از کارشناسان و مشاوران دانشگاهی است. گوگل همچنان قصد دارد از توزیع و انتشار محتوای مخرب در فروشگاه پلی استور مقابله کند و امیدوار است علاوه بر کاربران، توسعه‌دهندگان نیز در انجام این کار همکاری داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی