ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فوتبال انگلیس شبکه‌های اجتماعی را به‌خاطر عدم مقابله با نژادپرستی تحریم می‌کند

مقامات فوتبال انگلیس با همکاری باشگاه‌ها تصمیم گرفته‌اند که تقریبا به مدت سه روز در ابتدای هفته آینده فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی متوقف کنند. این اقدام در اعتراض به رفتارهای نژادپرستانه در شبکه‌های ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

مقامات فوتبال انگلیس با همکاری باشگاه‌ها تصمیم گرفته‌اند که تقریبا به مدت سه روز در ابتدای هفته آینده فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی متوقف کنند. این اقدام در اعتراض به رفتارهای نژادپرستانه در شبکه‌های اجتماعی نسبت به بازیکنان تیم‌ها اجرا خواهد شد.

توقف فعالیت اکانت‌ها از ساعت ۱۸:۳۰ جمعه آغاز می‌شود و تا پایان دوشنبه شب ادامه می‌یابد. طی این اقدام قرار است تمامی باشگاه‌های لیگ برتر، چمپیونشیپ، لیگ یک، لیگ دو، سوپر لیگ بانوان و چمپیونشیپ بانوان اکانت فیسبوک، توییتر و اینستاگرام خود را غیرفعال کنند. آن‌ها با این کار به شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی نشان خواهند داد که باید اقدامی جدی در زمینه حذف آزارها و نفرت‌پراکنی‌های آنلاین انجام شود.

«ریچارد مسترز»، مدیرعامل سازمان لیگ برتر انگلیس در بیانیه‌ای در این باره گفت: «رفتارهای نژادپرستانه به هر شکلی غیرقابل پذیرش‌ هستند و نباید اجازه دهیم که این برخوردهای زننده علیه بازیکنان در شبکه‌های اجتماعی ادامه پیدا کند. لیگ برتر و باشگاه‌ها در این تحریم کنار هم می‌ایستند تا بر اهمیت نیاز به اقدامی جدی از سوی شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی در زمینه مقابله با نفرت‌پراکنی‌های نژادپرستانه تاکید کنند. ما این شرکت‌ها را رها نخواهیم کرد و می‌خواهیم شاهد اصلاحات جدی در سیاست‌ها و روندهای آن‌ها در بحث مواجهه با سوءرفتارهای تبعیض‌آمیز در پلتفرم‌های آنلاین باشیم.»

در ماه‌های اخیر شمار زیادی از بازیکنان لیگ برتر از جمله «آنتونی مارسیال» و «مارکوس رشفورد» از منچستر یونایتد، «ترنت-الکساندر آرنولد» و «سادیو مانه» از لیورپول و «ریس جیمز» از چلسی در شبکه‌های اجتماعی مورد حملات نژادپرستانه قرار گرفته‌اند. «تیری آنری»، مهاجم سابق باشگاه آرسنال ماه پیش گفته بود به خاطر همین رفتارهای نژادپرستانه و قلدربازی‌ها اکانت خود را پاک می‌کند. «جردن هندرسن»، کاپیتان تیم «لیورپول» هم کنترل اکانت خود را به یک خیریه‌ مقابله با قلدربازی‌های اینترنتی واگذار کرد.

نهادهای فوتبالی انگلیس در ماه فوریه در نامه‌ای سرگشاده به فیسبوک و توییتر خواستار مسدودسازی و حذف سریع پست‌های توهین‌آمیز شدند. آن‌ها از این شرکت‌ها خواستند تا روش‌های بهتری را برای ثبت نام و تایید کاربران به کار بگیرند.

اینستاگرام اخیرا از تدابیر تازه‌ای برای مقابله با این رفتارها رونمایی کرده و توییتر هم می‌گوید در سال ۲۰۱۹ با بیش از ۷۰۰ مورد مربوط به فوتبال در انگلیس برخورد کرده و به مبارزه با آن‌ها ادامه خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی