ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هنسی ونوم F5 آماده شکستن رکورد سریع‌ترین خودروی جهان است

شرکت آمریکایی ساکن تگزاس یعنی هنسی دومین ابرخودرو خود با نام هنسی ونوم F5 را وارد فاز تست میدانی کرده‌است و پس از گذراندن این تست‌ها قرار است به  سمت شکستن رکورد بوگاتی شیرون حرکت ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۵

شرکت آمریکایی ساکن تگزاس یعنی هنسی دومین ابرخودرو خود با نام هنسی ونوم F5 را وارد فاز تست میدانی کرده‌است و پس از گذراندن این تست‌ها قرار است به  سمت شکستن رکورد بوگاتی شیرون حرکت کند. برای دستیابی به سرعت 500 کیلومتر بر ساعت٬‌ ونوم به یک موتور 1817 اسب بخاری مجهز است٬‌ این درحالیست که بوگاتی با شیرون 1500 اسب‌بخاری رسما اعلام کرده که تمایلی برای ادامه دادن نبرد خطرناک رکورد شکنی سرعت ندارد و از این پس تمرکز خود را بر روی موارد دیگری صرف خواهد کرد.

هنسی ونوم F5

بوگاتی شیرون توانست در یک جهت رکورد سرعت 491 کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. هنسی به دنبال ثبت رکورد 500 کیلومتر بر ساعت است. در تست اولیه هنسی توانست به رکورد 321 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این در حالی است که موتور V8 دو توربو 6.6 لیتری تنها نیمی از حداکثر قدرت 1817 اسب بخاری را تولید می‌کرد.

وزن این ابرخودرو نیز برابر با 1384 کیلوگرم است.

تست های میدانی در مقر اصلی هنسی در تگزاس و همینطور باند فرودگاه سابق نیروی هوایی آمریکا در آرکانزاس ادامه پیدا خواهد کرد. جان هنسی مالک این شرکت اعلام کرده است که به احتمال زیاد در مقر فضایی ناسا کندی دست به رکورد شکنی با این ابرخودرو خواهد زد.

گرچه اگر از نظر فنی این امکان مهیا نشود به سراغ جاده‌های خارج شهری خواهد رفت. کاری که پیش از این کونیخزگ و شلبی سوپرکارز موتور آن را انجام داده‌اند.

هنسی ونوم F5

گرچه هنسی ونوم F5 را برای حضور در پیست های اتومبیل رانی و با هدف امکان استفاده در سرعت های پایین تر نیز آماده خواهد کرد.

هنسی به دنبال شکست دادن تمامی رقبای خود از جمله بوگاتی و کونیخزگ است.

هاینریسی مهندس ارشد توسعه ونوم F5 پیش از این در شرکت شورلت مشغول به توسعه کوروت بوده است و امکان استفاده شهری از ونوم F5 را مشابه با یک دستگاه کوروت نسل جدید می‌داند.

هنسی ونوم F5

هنسی ونوم F5 دومین محصول با برند هنسی است. پیشتر این شرکت مدل GT را معرفی کرده بود که در مدتی نیز صاحب رکورد سریع ترین خودروی دنیا بود.

در اواسط سال گذشته میلادی شرکت شلبی سوپرکارز موتور قصد ثبت رکورد سرعت را کرد که در اینجا می‌توانید حواشی مربوط به آن را مطالعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی