ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی ابزاری برای تجربه اجرای اپ روی سیستم عامل هارمونی ارائه کرد

هواوی با توسعه سیستم عامل اختصاصی خود به نام هارمونی می‌خواهد یک اکوسیستم یکپارچه برای دستگاه‌های هوشمند بسازد. حالا این کمپانی از ابزاری رونمایی کرده که آشنایی بیشتر توسعه‌دهندگان با این سیستم عامل را در ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۵

هواوی با توسعه سیستم عامل اختصاصی خود به نام هارمونی می‌خواهد یک اکوسیستم یکپارچه برای دستگاه‌های هوشمند بسازد. حالا این کمپانی از ابزاری رونمایی کرده که آشنایی بیشتر توسعه‌دهندگان با این سیستم عامل را در پی دارد.

طبق اعلام هواوی، وب‌سایت «تجربه آنلاین توسعه اپلیکیشن برای هارمونی» حالا در دسترس افراد قرار دارد. توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از این ابزار و دموی To-Do List، با عملی شدن ایده «یک‌بار نوشتن کد؛ اجرا روی دستگاه‌های مختلف» آشنا شوند که همان ایده HarmonyOS به عنوان یک سیستم عامل چندمنظوره و یکپارچه است که تنها به گوشی‌های هوشمند محدود نمی‌شود.

در این وب‌سایت، کد از پیش نوشته ‌شده روی نمایشگر سه وسیله مختلف شامل گوشی، ساعت و تلویزیون هوشمند اجرا می‌شود تا کاربر به چگونگی نمایش یکپارچه اپلیکیشن‌ها روی تجهیزات مختلف پی ببرد. البته امکان تغییر و دستکاری این کد و انجام کارهای بیشتر هم وجود دارد.

هواوی

این کد آماده، یک چک‌لیست با سه آیتم را با رنگ‌های مشخص ایجاد می‌کند که از سوی کاربر قابل انتخاب است. در صورتی که کدنویسی شما دچار به‌هم‌ریختگی یا خطا شد، کافیست روی دکمه Reset کلیک کنید تا نسخه اصلی بازگردانده شود.

قابلیت Demo To-Do List ابزاری برای آزمایش کدها در بستر سیستم عامل هارمونی است و صرفا با هدف آشنایی توسعه‌دهندگان با یکی از مزایای این سیستم عامل طراحی شده، بنابراین در حال حاضر امکان ساخت نرم‌افزار مستقل با آن وجود ندارد.

هواوی در دسامبر سال ۲۰۲۰ و در جریان رویداد معرفی HarmonyOS 2.0 (نسخه بتای مخصوص توسعه‌دهندگان)، اعلام کرد طراحان نرم‌افزار با استفاده از هارمونی از طراحی دوباره اپ‌ها و بازی‌های خود برای تجهیزات مختلف بی‌نیاز می‌شوند، چرا که هارمونی یک سیستم عامل چندمنظوره است و می‌توان تنها با یکبار توسعه برنامه، آن را برای اجرا روی دستگاه‌های مختلف آماده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Xperia_Sola
    Xperia_Sola | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

    الآن مگه هارمونی یک سیستم عامل جدید نیست مگه ؟
    پس چرا ابزار کدنویسیش توی عکسای مقاله همون آندروید استودیو که مال گوگله و کداشم همون کوتلین و جاواست؟!!
    یعنی جدیدا برنامه هر سیستم عامل جدیدی رو توی ایکس کد اپل و آندروید استودیوی گوگل می نویسن؟

مطالب پیشنهادی