ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هوندا از سال ۲۰۴۰ فقط خودروهای برقی و هیدروژنی تولید می‌کند

شرکت هوندا اعلام کرد از سال 2040 به بعد، خودروهای خود را فقط با پیشرانه‌های الکتریکی به فروش خواهد رساند. برند خوشنام ژاپنی که در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کند، تاکید کرده تا سال 2030 حدود ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۵

شرکت هوندا اعلام کرد از سال 2040 به بعد، خودروهای خود را فقط با پیشرانه‌های الکتریکی به فروش خواهد رساند. برند خوشنام ژاپنی که در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کند، تاکید کرده تا سال 2030 حدود 40 درصد از مدل‌های آن در آمریکای شمالی باید به پیشرانه‌های الکتریکی و هیدروژنی مجهز باشند. این رقم تا سال 2035 باید به 80 درصد برسد.

پیش‌تر هوندا اعلام کرده بود از سال 2022 محصولات خود را در اروپا تنها با پیشرانه‌های الکتریکی شده (هیبریدی و برقی) عرضه می‌کند. حال با استراتژی جدید، این شرکت هدف تازه‌ای را برای خود تعیین کرده و از سال 2040 فقط به تولید مدل‌های برقی مشغول خواهد شد.

به منظور دستیابی به این هدف جاه‌طلبانه، هوندا قصد دارد طیف گسترده‌ای از خودروهای الکتریکی را راهی بازار کند. در ساخت این مدل‌ها از یک پلتفرم اختصاصی با نام e:Architecture استفاده می‌شود. اولین مدلی که از این پلتفرم بهره می‌برد، پس از سال 2025 در آمریکای شمالی رونمایی خواهد شد.

در کنار این، هوندا با شرکت جنرال موتورز نیز برای استفاده از تکنولوژی اولتیوم به توافق رسیده و در نظر دارد دو شاسی‌بلند برقی بزرگ‌جثه را با این تکنولوژی تولید کند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این دو شاسی‌بلند به عنوان مدل 2024 در آمریکای شمالی به فروش خواهند رسید. یکی از این شاسی‌بلندها حامل نشان هوندا و دیگری حامل نشان لوکس آکیورا خواهد بود.

در این سوی دنیا و در چین، هوندا خود را برای عرضه 10 مدل برقی جدید در عرض پنج سال آینده آماده می‌کند. طلایه‌دار این مدل‌ها، نسخه تولیدی کراس‌اوور e:prototype است که همین چند روز پیش در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد. این نسخه در بهار 2022 معرفی خواهد شد.

هوندا در زمینه باتری‌های جامد نیز مشغول تحقیق و توسعه است و در نظر دارد از نیمه دوم دهه کنونی، محصولات برقی خود را با این تکنولوژی به فروش برساند. مهندسان این شرکت در حال حاضر روی افزایش ظرفیت و کاهش هزینه نسل بعدی باتری‌ها کار می‌کنند.

به غیر از مواردی که برشمردیم، هوندا می‌خواهد محصولات هیدروژنی خود را نیز تنوع بیشتری ببخشد. این شرکت استفاده از تکنولوژی پیل سوختی در خودروهای تجاری و همچنین افزایش ایستگاه‌های شارژ ثابت و سیار هیدروژن را نیز دنبال می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی