ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندروید ۱۲ تغییراتی را در بخش نوتیفیکیشن‌ها تجربه خواهد کرد

هر نسخه جدید اندروید تغییراتی، هرچند کوچک و جزئی، در بخش نوتیفیکیشن‌ها به وجود می‌آورد. اندروید ۱۲ هم از این قاعده مستثنی نیست و آپدیت سوم پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان تغییراتی را در کارت‌های نمایش نوتیفیکیشن‌ها اعمال ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

هر نسخه جدید اندروید تغییراتی، هرچند کوچک و جزئی، در بخش نوتیفیکیشن‌ها به وجود می‌آورد. اندروید ۱۲ هم از این قاعده مستثنی نیست و آپدیت سوم پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان تغییراتی را در کارت‌های نمایش نوتیفیکیشن‌ها اعمال کرده است.

تغییر ظاهری کارت‌های نوتیفیکیشن در اندروید ۱۲ خیلی قابل توجه نیست و صرف‌نظر از حذف فضاها، صرفا جایگاه شمارنده نوتیفیکیشن‌ها را تغییر می‌دهد. در اندروید ۱۱ این شمارنده در پایین راست کارت‌ها دیده می‌شد، اما اندروید بعدی آن را به بالا و سمت راست منتقل کرده تا در کنار فلش مربوطه باشد و منطقی‌تر به نظر برسد. این فلش کمک می‌کند تا کارت نوتیفیکیشن را بسط دهید و اعلان‌ها را به‌صورت جداگانه ببینید. افزون بر این، رنگ زمینه‌ این شمارنده حالا هماهنگی جذابی با شمای رنگی آیکون برنامه‌ها دارد.

تصویر مقایسه‌ای اندروید ۱۱ و ۱۲
چپ: اندروید ۱۱ / راست: پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۲

این تغییر نه تنها به خوانش بهتر اطلاعات کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود فضای بیشتری برای نمایش متن روی کارت‌ها وجود داشته باشد. با این حال، از آن‌جایی که تغییر مذکور در نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان رویت شده، شرایط ممکن است در آینده تغییر کند و در نسخه نهایی اندروید ۱۲ با چنین شکل و شمایلی روبرو نباشیم.

چند روز پیش به شما گفتیم که اندروید ۱۲ احتمالا از قابلیتی برای حذف فایل‌های موقتی اپلیکیشن‌های بلااستفاده بهره‌مند خواهد شد. بدان معنا که اگر چند ماه از یک اپلیکیشن استفاده نکنید، مجوز این اپ‌ها لغو می‌شود، نوتیفیکیشن‌هایشان نمایش داده نمی‌شود و فایل‌های موقتی آن‌ها هم از روی دستگاه پاک می‌شوند.

همچنین گوگل در پی آن است که قابلیتی شبیه سطل زباله را به اندروید ۱۲ اضافه کند. این قابلیت به کاربران اجازه خواهد داد تا با دسترسی به صفحه‌ای موسوم به Trash، بتوانند مشاهده کنند که چه میزان از فضای داخلی دستگاهشان توسط فایل‌های حذفی اشغال شده و با آزادسازی آن‌ها چقدر فضا به دست می‌آورند. قابلیت سطل زباله احتمالا از طریق اپ‌های مدیریت فایل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mohammadrd
    mohammadrd | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

    چندین ورژنه اندروید فقط همون قسمط نوتیفیکیشن داره تغییر میکنه. دیگه بسه بخدا

  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

    خدایی اندروید بر خلاف عالی بودن ساختارش به چیزی که اصلا اهمیت نمیده زیبایی رابط کاربری هست .
    الان نوتیفکیشن سنتر ios رو ببینید و با نوتیفیکیشن سنتر اندروید که سال ها عقب است مقایسه کنید .

مطالب پیشنهادی