ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

وضعیت فاجعه‌بار ویروس کرونا در هند: شمار ابتلای روزانه رکورد زد

ویروس کرونا همچنان در جهان در حال قربانی گرفتن است و هند وضعیت بسیار نامناسبی را تجربه می‌کند. این کشور برای چهارمین روز متوالی، یک رکورد جدید در زمینه ابتلای روزانه به کووید-۱۹ ثبت کرده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

ویروس کرونا همچنان در جهان در حال قربانی گرفتن است و هند وضعیت بسیار نامناسبی را تجربه می‌کند. این کشور برای چهارمین روز متوالی، یک رکورد جدید در زمینه ابتلای روزانه به کووید-۱۹ ثبت کرده است.

در روز یکشنبه نزدیک به ۳۵۰ هزار یا بطور دقیق ۳۴۹,۶۹۱ مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده که تعداد کل مبتلایان را به نزدیک ۱۷ میلیون می‌رساند. ظرفیت بیمارستان‌ها در این کشور پر شده و بیمارستان‌ها به اکسیژن کافی برای نجات بیماران دسترسی ندارند که همین موضوع مانع از پذیرش بیماران جدید می‌شود.

دولت هند برای مقابله با چنین وضعیتی، از قطارها و نیروی هوایی برای ارسال تجهیزات موردنیاز در مناطقی که بیشترین موارد ابتلا را ثبت کرده‌اند، استفاده می‌کند.

وضعیت در پایتخت هند، دهلی نو به شدت حاد است و بیماران به علت عدم دسترسی به اکسیژن، در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند. به گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO)، وضعیت هند نشان‌دهنده این موضوع است که ویروس کرونا تا چه اندازه می‌تواند ویرانگر باشد.

در کنار رکورد روزانه ابتلا به کرونا، میزان مرگ و میر هم در هند رکورد زده و در مدت ۲۴ ساعت، ۲,۷۶۷ نفر جان خود از دست داده‌اند که بالاترین میزان مرگ و میر روزانه ناشی در کووید-۱۹ در این کشور محسوب می‌شود.

ویروس کرونا هند

در حالی هند با چنین وضعیتی دست و پنجه نرم می‌کند که دولت این کشور در اوایل سال جاری میلادی تصور می‌کرد موفق به شکست کووید-۱۹ شده. در اواسط فوریه موارد ابتلای جدید به کرونا به ۱۱ هزار رسید و وزیر بهداشت در ماه مارس اعلام کرد که هند در پایان همه‌گیری قرار دارد. همین موضوع موجب شکل‌گیری گردهمایی گسترده در این کشور شد.

با وجود چنین امیدواری، هند با موج جدید شیوع کرونا مواجه شد و هر روز وضعیتش بدتر می‌شود. اگر اکسیژن کافی به بیمارستان‌های این کشور نرسد، بیماران تنها در چند دقیقه جان خود را از دست می‌دهند. هند به تازگی از کشف گونه جدید کرونا خبر داده که احتمالا قدرت سرایت بیشتری دارد و البته شاید در برابر واکسن هم از خود مقاومت نشان دهد.

تا به امروز بیش از ۱۴۷ میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۳ میلیون نفر هم جان خود را از دست داده‌اند. در کشورمان کرونا بیش از ۶۹ هزار قربانی گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • raminnnnnn
    raminnnnnn | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

    البته تو هند هر چقدر هم اوضاع بد بشه به جایی بر نمی‌خوره. چون آنقدر جمعیت زیاده که اگه نهصد میلیون هم بمیره باز پانصد میلیون آدم دیگه باقی می‌مونه، و با همین پانصد میلیون باقی مونده خیلی راحت تو کمتر از ده سال دوباره به یه میلیارد می‌رسند. اگه من جای مسولین کشورشون بودم از این موقعیت بهترین استفاده رو می‌کردم و جمعیت رو به پانصد میلیون می‌رساندم و بعد از اون با برنامه کنترل جمعیت سعی می‌کردم در همین حد بمونه. خواهشمند است مطالب مربوط به ترفند و برنامه کاربردی در وب سایت بیشتر قرار بدین

    • Uncle_STULIN
      Uncle_STULIN | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

      این 400 میلیون نفری که شما میگین مثل شم نیستن که، آدم هستن، انسان هستن

مطالب پیشنهادی