ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

منتقدان مدیریت کرونا در هند به درخواست این کشور در توییتر سانسور شدند

توییتر بیش از ۵۰ توییت را که از نحوه مدیریت همه‌گیری ویروس کرونا در هند انتقاد کرده بودند، به درخواست دولت این کشور حذف کرد. به گزارش خبرگزاری هندی MediaNama، دولت هند روز جمعه با ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

توییتر بیش از ۵۰ توییت را که از نحوه مدیریت همه‌گیری ویروس کرونا در هند انتقاد کرده بودند، به درخواست دولت این کشور حذف کرد.

به گزارش خبرگزاری هندی MediaNama، دولت هند روز جمعه با ارسال حکمی اضطراری به توییتر خواستار سانسور ۵۲ توییت در این شبکه اجتماعی شد. از جمله کسانی که توییت آن‌ها حذف شده می‌توان به عضو پارلمان هند، دو فیلم‌ساز، یک بازیگر و وزیر مشاور منطقه «بنگال غربی» اشاره کرد.

سخنگوی توییتر می‌گوید این شرکت ممکن است به خاطر نقض قوانین داخلی دسترسی به برخی توییت‌ها را برای مردم هند محدود کند. این شرکت می‌گوید پیش از حذف محتواها به صاحبان این اکانت‌ها اطلاع داده که این اقدام را در واکنش به درخواست قانونی دولت هند انجام داده است. سخنگوی توییتر می‌گوید:

«زمانی که یک درخواست قانونی معتبر به دست ما می‌رسد، آن را با توجه به قوانین توییتر و قوانین محلی بررسی می‌کنیم. اگر محتوا ناقض قوانین توییتر باشد، آن را از روی سرویس‌مان حذف می‌کنیم. اگر محتوا در یک منطقه قضایی به‌خصوص غیرقانونی باشد، ولی قوانین توییتر را زیر پا نگذارد، ممکن است دسترسی به آن محتوا را فقط در هند محدود کنیم. در هر صورت، به شکل مستقیم به صاحب اکانت اطلاع می‌دهیم که این محدودسازی به خاطر یک حکم قضایی انجام شده است.»

سانسور توییتر در هند
جان‌باختگان ویروس کرونا در هند که سوزانده می‌شوند

این نخستین باری نیست که توییتر در برابر فشارهای دولت هند تسلیم می‌شود. این شرکت در ماه فوریه در جریان اعتراضات کشاورزان ۵۰۰ حساب کاربری را به‌صورت دائمی مسدود کرد و دسترسی به این محتواها را در داخل هند از دسترس خارج کرد. دولت هند در آن زمان گفته بود که اگر توییتر با درخواست این کشور موافقت نکند، کارمندان آن به حبس محکوم می‌شوند.

قوانین هند انتشار محتواهایی را محدود می‌کند که به‌زعم دولت این کشور افتراآمیز محسوب می‌شوند یا می‌توانند مروج خشونت باشند. هند در حال حاضر با موج سهمگینی از شیوع ویروس کرونا روبروست که دسترسی به دستگاه‌های ونتیلاتور و اکسیژن را سخت کرده است. به گزارش مرکز تحقیقاتی «جانز هاپکینز»، این کشور فقط در روز جمعه حدود ۳۴۶ هزار مورد ابتلای جدید را شناسایی کرده و از مرگ ۲۶۲۴ نفر خبر داده است. هم‌اکنون کمتر از ۱.۵ درصد جمعیت هند واکسن زده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی