ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

شاسی‌بلند فول‌سایز فولکس واگن تالاگون در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد

مدیران فولکس واگن معتقد هستند بازار چین پتانسیل‌های زیادی داشته و باید مدل‌های شاسی‌بلند بیشتری را به آن تزریق نمود. در این راستا، ژرمن‌ها اخیرا از مدلی به نام تالاگون (Talagon) در نمایشگاه خودروی شانگهای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۵

مدیران فولکس واگن معتقد هستند بازار چین پتانسیل‌های زیادی داشته و باید مدل‌های شاسی‌بلند بیشتری را به آن تزریق نمود. در این راستا، ژرمن‌ها اخیرا از مدلی به نام تالاگون (Talagon) در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی کرده‌اند که خصوص بازار چین بوده و فقط در این کشور به فروش خواهد رسید. نکته جالب آنکه این مدل برخلاف سایر محصولات جدید فولکس واگن به صورت برقی نیست و با موتورهای توربو بنزینی چهار و شش سیلندر راهی بازار می‌شود.

تالاگون دو سال پیش و در قالب مفهومی SMV Concept در معرض دید عموم قرار گرفته بود. این خودرو که بزرگ‌ترین شاسی‌بلند فولکس واگن محسوب می‌شود، با همکاری شرکت فاو تولید خواهد شد.

با 5,152 میلیمتر طول، 2,002 میلیمتر عرض و 1,795 میلیمتر ارتفاع تالاگون در مقایسه با اطلس 112 میلیمتر طول بیشتری داشته و عرض آن نیز 12 میلیمتر بیشتر است. از نظر بلندی هم تالاگون 15 میلیمتر ارتفاع بیشتری نسبت به اطلس دارد. اما از نظر فاصله محوری، این دو مدل در رقم 2,980 میلیمتر یکسان هستند. شاید بدانید اطلس در چین حاضر بوده و با نام ترامونت عرضه می‌شود.

فولکس واگن تالاگون

تالاگون بر مبنای پلتفرم MQB Evo فولکس واگن توسعه یافته و بسته به چینش صندلی‌ها می‌تواند 6 یا 7 سرنشین را براحتی با خود حمل کند. داشبورد این شاسی‌بلند جدید طراحی بسیار مدرنی دارد و در قسمت میانی میزبان یک نمایشگر نسبتا بزرگ برای سیستم اینفوتینمنت است؛ وظیفه ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده را نیز یک نمایشگر دیجیتال در پشت فرمان بر عهده دارد. به نظر می‌رسد فرمان تالاگون همان نمونه به کار رفته در اطلس باشد.

فولکس واگن شاسی‌بلند درشت‌اندام خود را ابتدا با دو موتور متفاوت راهی بازار چین خواهد کرد. یکی از این موتورها حجمی برابر با 2.5 لیتر داشته و از نوع V6 است، این موتور در همکاری با گیربکس DSG و سیستم انتقال قدرت به هر دو محور 4Motion، چرخ‌ها را به حرکت وادار می‌کند. موتور دیگر از نوع 2 لیتری توربو است. متاسفانه در رابطه با مشخصات این موتورها و فاکتورهای دیگری مثل قیمت و زمان عرضه فعلا اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی