ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آتش‌سوزی در کارخانه یکی از تامین‌کنندگان اپل ۸ کشته برجای گذاشت

آتش‌سوزی گسترده در کارخانه‌ای متعلق به یکی از تامین‌کنندگان اپل به نام «Casetek» در شانگهای، منجر به مرگ ۸ نفر از جمله ۲ آتش‌نشان شد. طبق گزارشی، آتش‌سوزی در این کارخانه متعلق به «Shengri Electronic ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

آتش‌سوزی گسترده در کارخانه‌ای متعلق به یکی از تامین‌کنندگان اپل به نام «Casetek» در شانگهای، منجر به مرگ ۸ نفر از جمله ۲ آتش‌نشان شد.

طبق گزارشی، آتش‌سوزی در این کارخانه متعلق به «Shengri Electronic Technology» در روز پنجشنبه شروع شده و تا جمعه صبح ادامه داشته است. طبق بیانیه مقامات دولتی منطقه‌ای، در مجموع ۸ نفر جان خود در این آتس‌سوزی از دست داده‌اند که شامل ۶ شهروند و ۲ آتش‌نشان می‌شود.

این آتش‌نشانان در نیمه شب در ماموریت جستجو در کارخانه گیر افتاده و جان خود را از دست داده‌اند تا مجموع جان باختگان به ۸ نفر برسد.

آتش کل کارخانه را دربر گرفته و گستردگی آن به اندازه‌ای بود که برای خاموش کردن آن بیش از ۹۰۰ آتش‌نشان، ۱۲۳ ماشین آتش‌نشانی و ۸ ربات مشارکت داشتند.

در حال حاضر تحقیقات درباره علت آتش‌سوزی وجود دارد و هنوز مقامات به دلیل مشخصی برای وقوع آن دست پیدا نکرده‌اند. با این وجود، به گفته مقامات دولتی منطقه‌ای، این آتش‌سوزی تاثیر چندانی روی آلودگی هوا یا آب این منطقه نداشته. این کارخانه در منطقه «جینشان» در جنوب شرقی شانگهای واقع شده است.

در سال ۲۰۲۰ گروه Casetek شرکت Shengri Electronic Technology را تصاحب کرد، البته خود Casetek تحت مالکیت پگاترون قرار دارد. Casetek در زمینه ساخت پوسته و قاب مک‌بوک‌ها و آیپدهای اپل فعالیت دارد، با این حال نمی‌دانیم آتش‌سوزی در زیرمجموعه Casetek چه مشکلاتی در زنجیره تامین ایجاد می‌کند.

این احتمال وجود دارد که تولید این محصولات با مشکل مواجه شود و برنامه زمانی اپل تغییر کند. کوپرتینویی‌ها به تازگی از آیپد پرو ۲۰۲۱ با چیپ M1 رونمایی کرده‌اند که در نیمه اول خرداد ماه از راه می‌رسد، شاید آتش‌سوزی اخیر باعث عرضه محدود این تبلت‌ها شود یا اینکه اپل مجبور شود عرضه آن‌ها را به تعویق بیندازد. البته هنوز هیچ چیزی معلوم نیست و شاید این آتش‌سوزی اصلا تاثیری روی برنامه‌های اپل نداشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی