ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ادامه افت فروش رنو در بازار جهان در پی بحران تراشه‌ها و کاش سهم بازار چین

رنو نامی آشنا برای ما ایرانی‌هاست. خودروساز بزرگ فرانسوی که از سالهای دور تجربه حضور در کشور ما را داشته و به عنوان شریک استراتژیک نیسان هم شناخته می‌شود. رنو در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۱:۴۵

رنو نامی آشنا برای ما ایرانی‌هاست. خودروساز بزرگ فرانسوی که از سالهای دور تجربه حضور در کشور ما را داشته و به عنوان شریک استراتژیک نیسان هم شناخته می‌شود. رنو در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای افزایش سهم خود از بازار، به کار بسته است. از استخدام طراحان جدید و ایجاد زبان طراحی جدید برای جذب مشتریان جوان‌تر گرفته تا طراحی و تولید کانسپت‌های خیره کننده و خودروهای الکتریکی مدرن. با این حال، این روزها اوضاع رنو چندان در بازارهای آسیایی مناسب نیست. بازار ایران را که خیلی وقت است به دلیل تحریم‌ها از دست داده، اما آنطور که از آمارها بر می‌آید در بازار چین هم که مهم‌ترین بازار خودرو جهان به حساب می‌آید، رنو با افت فروش مواجه شده‌است.

افت فروش رنو

اکثر خودروسازان با وجود همه گیری ویروس کرونا، در بازار چین که بزرگ‌ترین بازار خودرو دنیاست، رشد فروش را تجربه کرده اند. اما رنو برای پنجمین فصل متوالی، نه تنها هیچ رشدی در آمارهای فروش خود نداشته، بلکه به کاهش فروش و محبوبیت هم دچار شده است.

آن طور که رسانه‌های خارجی می‌گویند، گویی کمبود شدید تراشه‌های الکترونیکی در دنیا، بلای جان رنو شده و خطوط تولید این شرکت را بسیار تحت تاثیر قرار داده است. باید منتظر ماند و دید که آیا رنو بعد از حل این مشکل، می‌تواند بار دیگر، جایگاه از دست رفته خود در کشور چشم بادامی‌ها را به دست بیاورد یا نه؟ هر چند که این شرکت بر روی حضور در بازار ایران، بعد از انجام مذاکرات و احیای برجام نیز، حساب زیادی باز کرده‌است.

البته با توجه به افزایش سنگین نرخ ارز باید گفت که حتی در صورت برندهای بزرگ به کشور٬‌ حجم فروش خودروها در بازار ایران بعید است به ارقام مربوط به سال ۹۶ برسد و از این رو شاید بازار از دست رفته خودروسازان غربی در ایران اساسا قابل احیا نباشد٬‌ از سوی دیگر با توجه به برقی شدن خودروها و پیشرفت چشمگیر صنعت خودروسازی چین٬‌ شرایط خودروسازان درجه دویی نظیر رنو و پژو در بازار اژدهای زرد نیز به هیچ عنوان روشن به نظر نمی‌رسد و از این رو هیچ بعید نیست که شاهد ادامه دار شدن روند افت فروش این شرکت طی سال‌های آتی باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی