ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندروید ۱۲ با قابلیت Extra Dim روشنایی نمایشگر را تا جای ممکن کم می‌کند

یکی از قابلیت‌های جذاب اندروید ۱۲ با نام Extra Dim به شما اجازه می‌دهد نور صفحه را در دستگاه‌هایی که به‌صورت پیش‌فرض امکان کاهش روشنایی چندانی ندارند را بیشتر کم کنید. این قابلیت قبلا با ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

یکی از قابلیت‌های جذاب اندروید ۱۲ با نام Extra Dim به شما اجازه می‌دهد نور صفحه را در دستگاه‌هایی که به‌صورت پیش‌فرض امکان کاهش روشنایی چندانی ندارند را بیشتر کم کنید. این قابلیت قبلا با نام Reduce Bright Colors یا Reduce Brightness دیده شده بود، اما گوگل نام آن را در پیش‌نمایش سوم توسعه‌دهندگان Extra Dim گذاشته است.

اندروید ۱۲ با این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا در ساعات شب و محیط‌های تاریک راحت‌تر به صفحه موبایل خود نگاه کنید. همه تلفن‌های هوشمند دامنه روشنایی یکسانی ندارند و نور بعضی از آن‌ها حتی در پایین‌ترین حالت هم زیاد است.

برای فعال‌سازی قابلیت Extra Dim می‌توانید از سوییچ تنظیمات سریعی که در منوی کشویی تنظیمات وجود دارد، استفاده کنید. از داخل تنظیمات هم کافیست به مسیر Settings>Accessibility>Extra Dim بروید تا به این قابلیت دست پیدا کنید. همچنین، در این صفحه گزینه‌ای قرار گرفته که اجازه می‌دهد حتی پس از ریبوت هم دوباره همین پیکربندی را داشته باشید. به‌علاوه، می‌توانید میانبری بسازید تا از طریق دکمه‌های تنظیم صدا به این ویژگی دسترسی داشته باشید.

ولی مهم‌ترین گزینه در این صفحه مربوط به تنظیم شدت تاریکی است. از این طریق می‌توانید تعیین کنید که روشنایی نمایشگر موبایلتان تا چه اندازه کم شود. برای تنظیم این گزینه بهتر است ابتدا روشنایی گوشی خود را روی پایین‌ترین حالت قرار دهید و بعد اسلایدر موجود را جابه‌جا کنید. چون اگر روشنایی در پایین‌ترین حد نباشد، حد پایین روشنایی می‌تواند فراتر از چیزی تنظیم شود که انتظارش را دارید.

قابلیت Extra Dim در حال حاضر در پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۲ ارائه شده و انتظار داریم که آن را طی چند ماه آینده در نسخه بتا ببینیم. البته از آن‌جایی که هنوز زمان زیادی تا انتشار نسخه نهایی اندروید ۱۲ باقی مانده، نمی‌توانیم مطمئن باشیم که این قابلیت به دست همه کاربران برسد. در گذشته دیده بودیم که گوگل برخی ویژگی‌ها را در نسخه‌های اولیه اندروید ارائه می‌کرد، اما در نسخه نهایی اثری از آن‌ها دیده نمی‌شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی