ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بیل گیتس: جهان تا پایان ۲۰۲۲ می‌تواند به شرایط عادی برگردد

هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت، بیل گیتس با توجه به نرخ بالای واکسیناسیون در کشورهای توسعه‌یافته امید دارد که دنیا تا پایان ۲۰۲۲ کاملا به شرایط عادی برگردد. بیل گیتس در گفتگو با شبکه «اسکای» اعلام کرد که ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت، بیل گیتس با توجه به نرخ بالای واکسیناسیون در کشورهای توسعه‌یافته امید دارد که دنیا تا پایان ۲۰۲۲ کاملا به شرایط عادی برگردد.

بیل گیتس در گفتگو با شبکه «اسکای» اعلام کرد که نرخ واکسیناسیون در کشورهای غنی از جمله آمریکا و انگلیس بسیار بالاست و این امیدواری وجود دارد که به‌زودی دوزهای لازم برای سایر کشورها هم آزاد شود. البته او انتظار ندارد که ویروس کرونا تا سال آینده به‌طور کامل ریشه‌کن شود، اما مدعی است می‌توانیم تعداد موارد ابتلا را تا حد قابل توجهی کاهش دهیم.

گیتس گفته: «هنوز سوالاتی درباره این که واکسن جانسون و جانسون در چه مقیاسی استفاده خواهد شد، وجود دارد اما کشورهای غنی از جمله آمریکا و انگلیس تا همین تابستان پیش رو به چنان سطح بالایی از واکسیناسیون می‌رسند که دوز کافی را تا انتهای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ برای واکسیناسیون سایر کشورها آزاد می‌کنند. البته هنوز نمی‌توانیم این بیماری را ریشه‌کن کنیم، ولی می‌توانیم تا پایان ۲۰۲۲ تعداد مبتلایان آن را بسیار کم کنیم.»

بیل گیتس واکسیناسیون کرونا

مدیرعامل سابق مایکروسافت افزوده: «آمریکا، انگلیس و سایرین می‌توانند در دنباله سال اطمینان پیدا کنند که از این پس واکسن به دست کشورهای در حال توسعه می‌رسد. با توجه به اینکه بسیاری از واکسن‌ها موثر واقع شده‌اند، خبر خوب این است که می‌توانیم نیاز بقیه را هم تامین کنیم و در جاهایی مثل آفریقای جنوبی و برزیل که تمام افراد بالای ۶۰ سال باید واکسن بزنند، این اتفاق تا سه الی چهار ماه دیگر به اولویت ما تبدیل خواهد شد.»

به گفته بیل گیتس اینکه کشورهای غنی واکسیناسیون خودشان را اولویت قرار دادند، چندان غافل‌گیرکننده نبود: «واکسیناسیون افراد مسن در کشورهای غنی که از نظر کرونا شرایط بدتری نسبت به کشورهای در حال توسعه داشتند، اتفاق خوبی بود. ولی اینکه حالا ما شروع به واکسیناسیون ۳۰ ساله‌های انگلیس و آمریکا کرده‌ایم و توجهی به ۶۰ ساله‌های برزیل و آفریقای جنوبی نداریم، غیرمنصفانه است. با این وجود، ظرف سه الی چهار ماه واکسن به تمام کشورهایی که به شدت با ویروس کرونا درگیرند، خواهد رسید.»

او در انتهای صحبت‌های خود تاکید کرد که امیدوار است مردم برای همه‌گیری‌های بعدی آماده شوند و این اتفاق را دوباره مثل همه‌گیری ابولا فراموش نکنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی