ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

حداکثر سرعت محصولات رنو و داچیا به 180 کیلومتر در ساعت محدود می‌شود

پس از ولوو، شرکت فرانسوی رنو نیز قصد دارد حداکثر سرعت محصولات خود را در 112 مایل (معادل 180 کیلومتر) در ساعت محدود کند. بر اساس گزارش نشریه آلمانی اشپیگل، لوکا دی مئو مدیرعامل رنو، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

پس از ولوو، شرکت فرانسوی رنو نیز قصد دارد حداکثر سرعت محصولات خود را در 112 مایل (معادل 180 کیلومتر) در ساعت محدود کند. بر اساس گزارش نشریه آلمانی اشپیگل، لوکا دی مئو مدیرعامل رنو، اخیرا در گردهمایی سهامداران کمپانی اعلام کرده سرعت بالا عامل اصلی مرگ و میر جاده‌ای است و به همین خاطر نهایت سرعت تولیدات این برند باید به 180 کیلومتر در ساعت کاهش پیدا کند.

در کنار کاهش حداکثر سرعت، آقای دی مئو می‌خواهد محصولات رنو با سیستمی به نام Safety Coach به دست مشتریان برسند. این سیستم وظیفه دارد با پایش محدودیت سرعت در نقاط مختلف مسیر و شرایط موجود، سرعت حرکت خودرو را تنظیم کند.

هر چند این اقدام رنو ممکن است باعث ناراحتی برخی مشتریان شود، اما باید پذیرفت سرعت مجاز در اکثر کشورها بسیار پایین‌تر از 180 کیلومتر در ساعت بوده و رانندگان اجازه تجاوز از سرعت 120 و یا نهایتا 140 کیلومتر در ساعت را ندارند. علاوه‌بر این، بعید به نظر می‌رسد مشتریان رنو جزو قشری باشند که بخواهند گهگاه سری به اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان زده و ضمن تجربه هیجان اتومبیل خود را به چالش بکشند!

به غیر از رنو، برند اقتصادی این شرکت یعنی داچیا هم سیاستی مشابه در پیش خواهد گرفت و محصولات جدید خود را با حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت عرضه خواهد کرد. با توجه به اینکه مدل‌های اخیر داچیا عملکرد مناسبی در تست تصادف نداشته‌اند، باید به استقبال چنین تصمیمی رفت!

در مقطع کنونی مشخص نیست رنو و داچیا از چه زمانی محصولات خود را به سیستم Safety Coach تجهیز می‌کنند. با توجه به روند حاضر، دور از انتظار نیست که در آینده خودروسازان بیشتری به ولوو و رنو پیوسته و مدل‌های تولیدی خود را با محدودیت سرعت 180 کیلومتر در ساعت به فروش برسانند. ناگفته نماند محدودیت سرعت به صورت نرم‌افزاری اعمال می‌شود و شرکت‌های ثالث و تیونرها می‌توانند براحتی آن را رفع کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • anaxeonoldminds
    anaxeonoldminds | ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

    دیگه کسی بخواد بالای اینم برونه غیرقانونیه همه جا. سرعت هر کی میخواد باید ماشین مخصوص سرعت بگیره.

مطالب پیشنهادی