ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شرکت SolarWinds
تکنولوژی

روسیه احتمالا با حمله SolarWinds همچنان به سیستم‌های آمریکا دسترسی دارد

موفقیت احتمالی هکرهای روسیه در حمله «SolarWinds» با تقویت تدابیر دفاعی شرکت‌ها و سازمان‌های آمریکایی به پایان نرسیده، چون گفته می‌شود که سرویس اطلاعاتی روسیه احتمالا هنوز به شبکه‌های آمریکایی دسترسی دارد. به گزارش منابع ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

موفقیت احتمالی هکرهای روسیه در حمله «SolarWinds» با تقویت تدابیر دفاعی شرکت‌ها و سازمان‌های آمریکایی به پایان نرسیده، چون گفته می‌شود که سرویس اطلاعاتی روسیه احتمالا هنوز به شبکه‌های آمریکایی دسترسی دارد.

به گزارش منابع آگاه CNN، هکرهای روسی به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته برای مقابله با آسیب‌پذیری‌ها هنوز به کامپیوترهای آمریکایی دسترسی دارند. «ان نیوبرگر»، مشاور معاون امنیت ملی آمریکا مستقیما به درخواست این شبکه برای شفاف‌سازی درباره این موضوع پاسخ نداد، اما گفت آمریکا با به رسمیت شناختن تقصیر روسیه در این هک قرار بود هزینه‌های سنگین آن را به این کشور نشان دهد.

روسیه قبلا هم حضور پیوسته‌ای در شبکه‌های آمریکایی داشت. این کشور پس از اعمال تحریم‌های «باراک اوباما» در اواخر سال ۲۰۱۶، حملات سایبری مختلفی را به انجام رساند و به سیاستمداران و سایر سیستم‌های کامپیوتری این کشور حمله کرد. بنابراین این احتمال وجود داشت که آن‌ها از یک حفره امنیتی دیگر برای مقاصد خود استفاده کنند.

حمله SolarWinds

اگر گزارش امروز CNN درست باشد، می‌توانیم متوجه شویم که بریدن دست هکرها از یک حمله سایبری گسترده که تحت حمایت یک دولت بزرگ انجام گرفته تا چه اندازه می‌تواند سخت باشد. ظاهرا حتی پاسخ همه‌جانبه آمریکا برای مقابله با هک SolarWinds هم کافی نبوده تا دست مهاجمان را از سیستم‌های کامپیوتری قطع کند. با وجود گذشت ماه‌ها از زمان شناسایی هک SolarWinds، به نظر می‌رسد که ابعاد گسترده این حمله سایبری هنوز تماما شناخته نشده و شگفتی‌های بیشتری در راه است.

جو بایدن حدود ۱۰ روز پیش رسما گروه هکری Cozy Bear را که تحت حمایت دولت روسیه قرار دارد، مقصر حمله SolarWinds دانست. FBI، آژانس امنیت ملی و CISA نیز در بیانیه مشترکی درباره تهدیدات ناشی از به خطر افتادن سیستم‌ها توسط سرویس اطلاعاتی روسیه حرف زدند. وزارت خزانه‌داری آمریکا هم گفته بود که حداقل ۶ شرکت فناوری روسی در ساخت ابزارهای دخیل در این حمله نقش داشته‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی