ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

رالی در شهر؛ تویوتا کرولا GR با قدرت ۲۹۶ اسب بخار به میدان می‌آید

تویوتا در سال‌های اخیر سعی کرده با ارائه نسخه GR برخی محصولات پرطرفدار از جمله یاریس، دل علاقه‌مندان قدرت و هیجان را بدست بیاورد. طبق گزارش اخیری که در سایت ژاپنی Car Sensor منتشر شده، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

تویوتا در سال‌های اخیر سعی کرده با ارائه نسخه GR برخی محصولات پرطرفدار از جمله یاریس، دل علاقه‌مندان قدرت و هیجان را بدست بیاورد. طبق گزارش اخیری که در سایت ژاپنی Car Sensor منتشر شده، کرولا جدیدترین مدل تویوتا با نشان GR خواهد بود. این وبسایت ادعا کرده کرولا GR موتوری با قدرت 296 اسب بخار خواهد داشت که از یک موتور 1.6 لیتری حاصل می‌شود٬ به نظر می‌رسد که تکنولوژی این موتور از حضور تیم تویوتا در سری مسابقات رالی WRC حاصل شده باشد.

با توجه به اینکه یاریس GR در ایالات متحده به فروش نمی‌رسد، توسعه نسخه GR از کرولا می‌تواند خبر خوبی برای مشتریان حاضر در این کشور باشد. گفته می‌شود نیروبخش این مدل همان موتور 1.6 لیتری حاضر در یاریس GR است که با تغییرات صورت گرفته خروجی آن به 296 اسب بخار افزایش یافته است.

بر اساس گمانه‌زنی‌ها، وظیفه انتقال قدرت در تویوتا کرولا GR به گیربکس شش سرعته دستی و سیستم چهار چرخ محرک با سه حالت رانندگی محول خواهد شد. Car Sensor ادعا می‌کند تویوتا نسخه 5 درب هاچبک را به عنوان مدل پایه از کرولا GR انتخاب کرده است. این نسخه با ویژگی‌هایی چون طراحی متفاوت سپرها، گلگیرهای متورم مجهز به کانال‌های هدایت هوا و شکاف کاپوت از نسخه استاندارد قابل تشخیص خواهد بود.

تویوتا کرولا GR

اما نکته جالب و حائز اهمیت اینکه Car Sensor می‌گوید هاچبک تند و تیز ژاپنی‌ها با قیمتی بین 3.5 الی 4 میلیون ین (معادل تقریبا 32 الی 37 هزار دلار) راهی بازار خواهد شد. برای مقایسه بد نیست بدانید قیمت نسخه تمام چرخ محرک GR یاریس از 3.96 میلیون ین (36,650 دلار) شروع می‌شود. اگر قیمت تخمینی برای کرولا GR درست از آب در بیاید، این خودرو از ارزش در برابر قیمت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

تویوتا کرولا GR

این احتمال وجود دارد که در ژاپن، نسخه GR کرولا استیشن نیز با پیشرانه هیبریدی مبتنی بر موتور 2 لیتری بنزینی توسعه پیدا کند. از آنجایی که مدل استاندارد کرولا استیشن در ایالات متحده غایب است، فروش این نسخه در آمریکا بعید به نظر می‌رسد.

آنطور که Car Sensor پیش‌بینی کرده، کرولا GR امسال معرفی خواهد شد، اما از نیمه دوم سال آینده و به عنوان مدل 2023 در ایالات متحده به فروش خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی