ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پژوهشگران از ارتباط احتمالی میان مصرف شیر و کاهش طول عمر خبر می‌دهند

نتایج اولیه مطالعه انجام شده توسط متخصصان آلمانی نشان می‌دهد که مصرف شیر ممکن است تاثیرات مخربی روی سلامتی و به ویژه روند پیری داشته باشد. این در حالی است که مصرف فرآورده‌های شیر تخمیر ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

نتایج اولیه مطالعه انجام شده توسط متخصصان آلمانی نشان می‌دهد که مصرف شیر ممکن است تاثیرات مخربی روی سلامتی و به ویژه روند پیری داشته باشد. این در حالی است که مصرف فرآورده‌های شیر تخمیر شده مانند ماست و کفیر به حفظ سلامت کمک می‌کند.

محققان به منظور بررسی تاثیر شیر غیرتخمیر شده پاستوریزه بر سلامتی، مطالعات جدیدی را آغاز کرده و متوجه شدند که محصولات لبنی غیرتخمیری و فرآورده‌های لبنی تخمیری ممکن است تاثیر متفاوتی بر سلامت انسان داشته باشند.

با توجه به اینکه آمارها نشان می‌دهد سرانه مصرف محصولات لبنی خصوصا شیر در بین مردم سوئد بالاست، محققان بر آن شدند تا تاثیر این محصولات بر سلامتی را مورد بررسی قرار دهند. در بخشی از مطالعات انجام شده مشخص شد که ارتباطی بین مصرف شیر پاستوریزه و کاهش طول عمر می‌تواند وجود داشته باشد.

محققان برای تکمیل بررسی‌های خود تحقیقات دیگری را روی سایر محصولات لبنی تخمیر شده از جمله ماست انجام داده و متوجه شدند که ماست برعکس شیر می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر سلامتی داشته باشد. این موضوع اغلب به انواع باکتری‌های خوب موجود در این محصولات لبنی تخمیر شده نسبت داده می‌شود.

باتوجه به آخرین بررسی‌های انجام شده در این مطالعه، محققان می‌گویند احتمالا فرآورده‌های لبنی غیر تخمیر شده باعث افزایش سطح  mTORC1 می‌شوند که نتیجه آن کوتاه شدن طول عمر است. این در حالی است که محصولات تخمیر شده مانند ماست که دارای باکتری‌های خوبی هستند که بر میکرو RNA‌هایی که سیگنالینگ mTORC1 را افزایش می‌دهند، تاثیرگذارند. در نتیجه گفته می‌شود محصولات لبنی تخمیری می‌توانند به کاهش روند پیری کمک کند.

یافته‌های محققان در این زمینه ادامه دارد تا بتوانند دستاوردهای بیشتر و دقیق‌تری را در این زمینه ارائه دهند. پیش از این نیز تحقیقاتی در مورد عواقب احتمالی مصرف بیش از حد شیر بر افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه انجام شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی