ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راکت سایوز روسیه ۳۶ ماهواره اینترنتی وان وب را روانه مدار زمین کرد

راکت «سایوز» شرکت «آریان‌اسپیس» دیشب ۳۶ ماهواره اینترنتی شرکت «وان وب» را در مدار قرار داد. وان وب حالا ۱۸۲ ماهواره در مدار دارد و می‌خواهد تعداد ماهواره‌های خود را به ۶۵۰ عدد برساند. هدف ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۵

راکت «سایوز» شرکت «آریان‌اسپیس» دیشب ۳۶ ماهواره اینترنتی شرکت «وان وب» را در مدار قرار داد. وان وب حالا ۱۸۲ ماهواره در مدار دارد و می‌خواهد تعداد ماهواره‌های خود را به ۶۵۰ عدد برساند. هدف این شرکت فراهم‌سازی دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای در مناطقی مثل بریتانیا، کانادا، گرین‌لند، ایسلند، آلاسکا، شمال اروپا و قطب شمال است.

این راکت ساعت ۲:۴۴ بامداد امروز از پایگاه فضایی «وستوچنی» در شرق روسیه پرتاب شد و اگر همه چیز درست پیش برود، ماهواره‌ها در مدار نزدیک قطب در ارتفاع تقریبا ۴۵۰ کیلومتری شروع به کار می‌کنند. سخنگوی شرکت آریان‌اسپیس چهار ساعت پس از پرتاب گفت تمامی ۳۶ ماهواره با موفقیت در مدار مستقر شده‌اند.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ماهواره‌های خوشه‌ای وان وب پس از استقرار می‌توانند اینترنت 3G ،LTE ،5G و پوشش وای‌فای را برای کاربران زمینی فراهم کنند.» وان وب قصد دارد پوشش جهانی اینترنت ماهواره‌ای خود را در مناطقی نظیر بریتانیا، آلاسکا، کانادا، شمال اروپا، گرین‌لند، ایسلند و قطب شمال گسترش دهد.

۳۶ ماهواره شرکت وان وب که روی هم سوار شده‌اند

راکت سایوز در این ماموریت از یک «سیستم توزیع پیشرفته» ساخت شرکت سوییسی RUAG Space استفاده کرده که برای استقرار بار در مدار به کار می‌رود. این پرواز با نام ST31 ششمین ماموریت شرکت آریان‌اسپیس برای وان وب است که در راستای برنامه «پنج تا ۵۰» وان وب انجام می‌شود.

برنامه «پنج تا ۵۰» می‌خواهد تا ماه ژوئن ۲۰۲۱ دسترسی کاربران مستقر در عرض جغرافیایی بالای ۵۰ درجه‌ شمالی را به اینترنت فراهم کند. سرویس اینترنت وان وب تا سال ۲۰۲۲ به پوشش گسترده‌تر جهانی می‌رسد.

پرواز ST31 سومین پروازی است که وان وب از زمان اعلام ورشکستگی در ماه مارس ۲۰۲۰ انجام داده. این شرکت حالا به مالکیت دولت بریتانیا و شرکت مخابراتی هندی Bharti Global درآمده و شمار ماهواره‌هایی را که قرار است در نسل بعدی خوشه‌های ماهواره‌ای خود داشته باشد به شکل چشمگیری کاهش داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی