ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کروان ولفایر، مینی ون جدید و عجیب تویوتا برای چینی‌ها

ما هنوز از دیدن کراون کلاگر که یک شاسی بلند جدید بر اساس تویوتا هایلندر است، شوکه هستیم. اما گویا تویوتا نمی‌خواهد دست از غافلگیری ما بردارد. بله اشتباه نمی‌بینید٬ این یک مینی ون با ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵

ما هنوز از دیدن کراون کلاگر که یک شاسی بلند جدید بر اساس تویوتا هایلندر است، شوکه هستیم. اما گویا تویوتا نمی‌خواهد دست از غافلگیری ما بردارد. بله اشتباه نمی‌بینید٬ این یک مینی ون با نشان تویوتا کراون است! ما اکنون درباره محصول جدید تویوتا که حاصل همکاری جوینت ونچر این شرکت با کمپانی چینی FAW است، صحبت می‌کنیم. نامش Vellfire است که از Velvet Fire ریشه می‌گیرد. به معنای آتش مخملی!

شاید ولفایر چندان با مینی ون Alphard که توسط جوینت ونچر تویوتا و GAC تولید می‌شود، تفاوتی نداشته باشد، اما استایل ظاهری آن، کاملا متمایز است. سعی کنید زیاد گیج نشوید، اما لکسوس هم یک محصول به همین شکل و شمایل با نام LM دارد. اکنون کراون Vellfire به طور اختصاصی برای بازار چین رونمایی شده و قرار است که در کنار کراون کلاگر، به فروش رسد.

تویوتا ولفایر

نکته عجیب‌تر اینجاست که تویوتا هیچ برنامه رونمایی رسمی برای کراون Vellfire ترتیب نداده است و فقط رسانه‌های چینی موفق شده اند که همین چند عکس نه چندان با کیفیت از این مینی ون جدید را، به دست بیاورند.

آن طور که شنیده‌ها می‌گویند، این مینی ون حداقل 141,700 دلار قیمت خواهد خورد. قیمتی که بسیار گزاف و عجیب به نظر می‌آید٬ برای یادآوری بد نیست بدانید که لکسوس LM با تمام آپشن‌ها و ویژگی‌هایی که دارد، در بازار چین، 215,000 دلار قیمت خورده است.

تویوتا ولفایر

این ون کوچک قرار است که فقط با پیشرانه هیبریدی عرضه گردد. قوای محرک آن را ترکیب پیشرانه 2.5 لیتری بنزینی و موتور الکتریکی، تشکیل می‌دهند که مجموع قدرت آنها به 163 اسب بخار می‌رسد و از گیربکس CVT برای انتقال این قدرت، استفاده شده است.

این مینی ون سه ردیف صندلی در کلاس ون‌های لوکس پرچمدار جای می‌گیرد و اگرچه لوگوی تویوتا بر روی فرمان آن حک شده، اما در بیرون خودرو، نام و نشان کراون به چشم می‌خورد.

تویوتا ولفایر

تویوتا پیش‌تر توانسته نام و نشان کراون را در بازار چین به عنوان یک سری لوکس از محصولات خود در بین مردم این کشور، جا بیندازد. در ژاپن، سدان سنتی کراون بر پایه پلت فرم TNGA ساخته می‌شود و بازاری مخصوص به خود را دارد. هر چند که کراون سدان هم از لحاظ قیمت و درجه لوکسی، یک پله پایین‌تر از پرچمدار خودروهای تویوتا، یعنی مدل سنچوری، ایستاده است.

تویوتا ولفایر

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی