ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سازمان فضایی روسیه با بلاکچین از مالکیت‌های فکری خود محافظت خواهد کرد

سازمان فضایی روسیه موسوم به «روسکوسموس» می‌خواهد با کمک فناوری بلاکچین به مقابله با سرقت مالکیت‌های فکری این سازمان برود. روسکوسموس در این راه از شرکت Waves کمک خواهد گرفت. روسکوسموس با همکاری شرکت Waves، ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

سازمان فضایی روسیه موسوم به «روسکوسموس» می‌خواهد با کمک فناوری بلاکچین به مقابله با سرقت مالکیت‌های فکری این سازمان برود. روسکوسموس در این راه از شرکت Waves کمک خواهد گرفت.

روسکوسموس با همکاری شرکت Waves، از طریق یک بلاکچین ترکیبی روی سازوکار جدیدی برای محافظت از مالکیت‌های فکری خود مشغول شده است. ابزار این شرکت که با نام «IP Guard» شناخته می‌شود، یک ابزار مبتنی بر بلاکچین است که نقض مالکیت‌های فکری متعلق به روسکوسموس و سایر شرکت‌ها را شناسایی می‌کند.

سازمان فضایی روسیه با کمک این ابزار می‌تواند از پایگاه داده مالکیت‌های فکری و منابع مربوط به این مالکیت‌ها نظیر وکلا، متخصصان پتنت و بازرسان خود نگهداری کند. «ایگور کوزمیچف»، مدیر ارشد تجاری شرکت Waves می‌گوید: «برجسته‌ترین ویژگی بلاکچین تغییرناپذیری و قابلیت تایید اطلاعات درون آن است. پایگاه‌های داده‌ متمرکز نمی‌توانند چنین ویژگی‌هایی را فراهم کنند.»

این سازوکار به روسکوسموس اجازه می‌دهد تا از طریق قراردادهای هوشمند بابت شناسایی نمونه‌های نقض مالکیت‌های فکری برای کاربران جایزه تعیین کند. علاوه بر این، کوزمیچف می‌گوید به مشارکت‌کنندگان این شبکه جایزه‌ای تحت عنوان «کوسموتوکن» اهدا می‌شود که بعدا می‌تواند در این سازمان و سایر نهادهای وابسته به کالا تبدیل شود.

این ابزار جدید در حال حاضر در مرحله آزمایش بتا قرار دارد و روسکوسموس اولین سازمانی است که آزمایش آن را شروع می‌کند. IP Guard قرار است به‌صورت رسمی و نهایی از تابستان امسال شروع به کار کند. شرکت Waves در بسیاری از پروژه‌های بلاکچینی روسیه از جمله پروژه‌های بزرگ دولتی نقش داشته است. این شرکت پارسال تخصص خود در زمینه فناوری بلاکچین را در اختیار دولت روسیه قرار داد تا در انتخابات پارلمان روسیه از این فناوری استفاده شود.

شرکت Waves چندی قبل فناوری‌های خود را در شبکه نیروی ملی روسیه به کار گرفت. افزون بر این، بانک بزرگ Alfa-Bank روسیه نیز در اواخر سال ۲۰۲۰ از پلتفرم بلاکچین این شرکت استفاده کرد تا خدمات اتوماسیون فریلنسری ارائه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی