ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

جریمه ۸ میلیون دلاری هولدینگ برلیانس به دلیل گزارش‌های مالی غیرواقعی

گزارش‌های غیر واقعی و عدم ارائه اطلاعات کافی از سوی گروه خودروسازی هواچن (Huachen Automotive Group) سبب شده این هولدینگ بزرگ توسط نهادهای قانونی چین جریمه شود. رقم این جریمه، نزدیک به 8.2 میلیون دلار ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

گزارش‌های غیر واقعی و عدم ارائه اطلاعات کافی از سوی گروه خودروسازی هواچن (Huachen Automotive Group) سبب شده این هولدینگ بزرگ توسط نهادهای قانونی چین جریمه شود. رقم این جریمه، نزدیک به 8.2 میلیون دلار اعلام شده است. شاید بدانید گروه خودروسازی هواچن مالک برلیانس بوده و با همکاری ب‌ام‌و محصولات این شرکت آلمانی را در چین تولید می‌کند. این دو جوینت ونچری به نام ب‌ام‌و برلیانس دارند که بخش قابل توجهی از سود برند برلیانس از طریق آن بدست می‌آید. وقتی گروه خودروسازی هواچن قصد داشت برند اختصاصی خود را راه‌اندازی کند، بدهی‌های زیادی به بار آورد، طوری که طبق آمار در سال 2020 رقم بدهی‌های این گروه به رقم هنگفت 6.5 میلیارد یوان (بیش از 1 میلیارد دلار) رسید، اما ارائه گزارش های غیر‌واقعی باعث شده تا این هولدینگ خودروسازی با جریمه‌ای 8.2 میلیون دلاری مواجه‌ شود.

هفته قبل برلیانس اعلام کرد زیرمجموعه‌های آن موفق به تضمین دریافت وامی 5.89 میلیارد یوانی (معادل 905 میلیون دلار) از بانک شده‌اند.

آنطور که دو زیرمجموعه شنیانگ جینبی اتوموتیو (Shenyang Jinbei Automotive) و هولدینگ لیائونینگ شنهوا هولدینگ (Liaoning Shenhua Holding) اعلام کرده‌اند، کمپانی مادر آنها یعنی هواچن در سال‌های 2017 و 2018 میزان سود خود را بیشتر از رقم واقعی گفته تا بر افت فروش محصولات به نوعی سرپوش بگذارد. این کار از سوی دیگر باعث افزایش ارزش سهام در بورس شانگهای شده است.

در کنار این‌ها، نهادهای دولتی چین می‌گویند هواچن در ارائه اطلاعات به موقع و دقیق مربوط به اعتبارسنجی، مهلت‌های پرداخت، پرونده‌های قانونی، دعواهای حقوقی و دیگر مواردی که در ارزش‌گذاری‌ها موثر هستند، شکست خورده است.

این اتفاقات دست به دست هم داده‌اند تا هواچن 53.6 میلیون یوان (8.2 میلیون دلار) جریمه شود؛ 12 تن از مدیران قبلی و کنونی هولدینگ نیز در مجموع 2.98 میلیون یوان (معادل 460 هزار دلار) جریمه شده‌اند.

Jochen Goller مدیر منطقه‌ای ب‌ام‌و در چین در حاشیه برگزاری نمایشگاه خودروی شانگهای به رویترز گفته مشکلات مربوط به هولدینگ هواچن تاثیری بر فعالیت‌های ب‌ام‌و برلیانس ندارد. بد نیست اشاره کنیم این پایگاه خبری پیشتر گزارشی منتشر کرده که بر اساس آن باواریایی‌ها خواهان تصاحب 25 درصد دیگر از جوینت ونچر مذکور هستند. این اتفاق قرار است در سال آینده رخ دهد.

گفتنی است که در پی شرایط مدیریتی وخیم هولدینگ مالک برلیانس٬‌ عملکرد این برند در بازار داخلی چین نیز طی سال‌های اخیر تعریفی نداشته است و به نظر می‌رسد که مشکلات داخلی این شرکت بر تعامل برلیانس با سایپا نیز تاثیر گذار باشد٬‌ آنچنان که حتی در صورت رفع تحریم‌های صنعت خودرو٬‌ افق همکاری برلیانس و سایپا چندان روشن نیست.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی