ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت‌های آلمانی از اپل به‌خاطر قابلیت «شفافیت ردیابی اپ» شکایت کردند

بزرگ‌ترین شرکت‌های رسانه، فناوری و تبلیغات آلمان از قابلیت «شفافیت ردیابی اپلیکیشن‌ها» که امروز با iOS 14.5 در اختیار کاربران قرار گرفت، شکایت کرده‌اند. ماه پیش هم شکایت مشابهی در فرانسه علیه این قابلیت تنظیم ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

بزرگ‌ترین شرکت‌های رسانه، فناوری و تبلیغات آلمان از قابلیت «شفافیت ردیابی اپلیکیشن‌ها» که امروز با iOS 14.5 در اختیار کاربران قرار گرفت، شکایت کرده‌اند. ماه پیش هم شکایت مشابهی در فرانسه علیه این قابلیت تنظیم شده بود.

به گزارش فایننشال تایمز، شرکت‌های آلمانی می‌گویند با اضافه شدن قابلیت App Tracking Transparency میزان درآمد توسعه‌دهندگان اپ‌ها احتمالا تا ۶۰ درصد افت پیدا می‌کند و این اتفاق باعث می‌شود مصرف‌کنندگان مجبور به پرداخت هزینه‌های بیشتر برای خرید اپلیکیشن‌ها شوند.

۹ شرکت بزرگ از جمله شعبه فیسبوک آلمان، «اکسل اسپرینگر» و «اینسایدر» دیروز با ثبت شکایت در نهاد نظارت بر رقابت بازار آلمان از تصمیم انحصارطلبانه اپل شکایت کردند و آن را برای بازار تبلیغات مضر دانستند. آن‌ها می‌گویند «شفافیت ردیابی اپلیکیشن‌ها» باعث کاهش تعداد اپ‌هایی می‌شود که به‌صورت رایگان و با تبلیغات در دسترس کاربران قرار دارند و این اتفاق در نهایت هزینه خود مصرف‌کنندگان را بیشتر می‌کند.

«توماس هاپنر» از شرکت حقوقی Hausfeld که وکیل اصلی شاکیان این پرونده است، می‌گوید با این تغییر اپلیکیشن‌های بیشتری مجبور می‌شوند به جای سیستم فعلی ارتزاق از تبلیغات از کاربران پول بگیرند. این پرونده همچنین در اظهارنظری عجیب می‌گوید با کنار رفتن تبلیغات شخصی‌سازی‌شده به خاطر App Tracking Transparency، کاربران مجبور می‌شوند زمان بیشتری را صرف جستجو به دنبال محصولات مورد علاقه خود کنند.

با این حال، اپل مدعی است که قابلیت جدید iOS 14.5 صرفا حق انتخاب را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این خود افراد هستند که تصمیم می‌گیرند به اپلیکیشن‌ها اجازه بدهند رفتارشان را در اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های مختلف ردیابی کنند و برای آن‌ها تبلیغات سفارشی نشان دهند یا خیر. حامیان حریم خصوصی از طرفداران اصلی این قابلیت هستند.

اپل در حال حاضر با پرونده‌های ضدانحصار زیادی در کشورهای مختلف روبرو است که هر کدام از جنبه متفاوتی نسبت به فعالیت‌های اپل گله دارند. این شرکت در آمریکا هم زیر ذره‌بین قرار گرفته و کار سختی در پیش دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • anaxeonoldminds
    anaxeonoldminds | ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

    اپل خوشحال میشه پول تبلیغ نگیرن برنامه نویسا و در عوض با فروش آیتم ها 15 تا 30 درصد پول بزاره جیبش.

مطالب پیشنهادی